Min hud och sonens hår, ny rapport och film...

Min hud har som genom ett trollslag blivit bra.
????
Eller iallafall AVSEVÄRT bättre.
????
Ja, jag fattar ingenting.
Nyckfull sjukdom detta.
Hm.

Sonen...
Igårkvälls.
Han drog i lite gel i håret, strök det bakåt och sa :
" Mamma, jag har blivit RAGGARE nu ! "
Ok, good for you, sa jag då ;)

OCH...
Vi såg film igår.
AUSTRALIA, närmare bestämt.
Jag såg den igen, mamma och sambon för första gången.
Jag satt hela filmen och ville gråta MYCKET.
Men jag höll mig till slutet, när KÄRLESPARET och lille Creamy återförenades.
Jag satt och tyckte att det fortfarande, näst efter "Dirty Dancing", är den bästa kärleksfilmen ever.

Och HUGH.
Ja, han var LIKA SNYGG som första gången!
Sambon sa vid ett tillfälle :
" Älskling, stäng munnen. "
Min mun VAR STÄNGD, upplysningsvis.

Jag sa nog bara vid två tillfällen att HUGH var snygg, tror jag ;)
Försökte också kompensera sambon vid dessa tillfällen och säga att han och HUGH faktiskt var ganska lika.
Jag fick ett höjt ögonbryn och snett leende som respons på det.
Jag proppsade på, jo, men skägget, bla, bla, bla ;)

Sen satt mamma och frågade:
Hur långt tid är det kvar?
Vid flera tillfällen.
Eeeh , den är LÅNG.
Så när filmen var slut säger hon :
" Ja, den var nog lite väl lång... "
Men att hon tyckte att när hon såg " Män som hatar kvinnor " MÄRKTE man inte tiden...
Jag försvarade direkt.
Men jag tycker inte att man märker att den här filmen var lång heller, för den är sååååå bra.
Tyckte inte morsan.

DÅ...
Var jag ju tvungen att så TÖNTIGT säga :
Ja, ja men din gamla Persbrandt kan ju alla fall slänga sig i väggen jämnfört med Hugh Jackman...
" Nähääää du, sa morsan.
Persbrandt, HAN är riktigt MYSIG han. ( Läs snygg ;)

Varken sambo eller mor var lika begaistrade som jag.
Sambon påstod at det berodde på att jag hade "något att vila ögonen på"...
Mhm...
Ja!

Har önskat mig filmen i födelsedagspresent.
" Ha! " sa sambon...
" Önskar du dig DEN HÄR, sa morsan. "
Ja, sa jag.

När jag och sambon skulle sova sa jag PÅ SKOJ :
Mmmm, Mr Drover, och strök honom över bröstkorgen.
Vad sambon svarade, får vara OSKRIVET.
FNISS...
Nog om denna KANONRULLE ;)
Nu har jag fått se den igen.
Och trots att det EGENTLIGEN inte är en Madde-film, så tycker jag att den är SÅÅÅÅÅÅ BRA!!!
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Australia gillade jag också, inte var den för lång inte!!! Det kanske är en bra idé att önska sig den i morsdagspresent?

2009-04-24 @ 11:21:38
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

NÄ, inte var den för lång...

Jag hade LÄTT kunnat se 3 timmar till :)

Fick ett fnys när jag sa att jag hoppades på "Australia 2" ;)

Och SMART, det där med MORSDAG!!!!!

Jag fyller ju inte år förrens i augusti, Morsdag är ju smart!!!!

Tack för tipset, jag ska "hinta" vidare till sambo & son.

2009-04-24 @ 14:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0