Min hud och sonens hår...

Mitt ansikte mår inte bra idag...
Bisvärmen blir bara värre och värre.
Och ONT gör det också.
Jag ser inte kul ut.

Så har sonen varit och klippt sig.

Det som skulle bli en " Zac Effron-frisyr".
Blev en...
INTE "Zac Effron-frisyr".
Den skulle varit längre uppe på huvudet och kortare i nacken.
Det blev precis tvärtom.
Kort uppepå och långt i nacken.
Hm..
Det blev lite OMODERNT...
Och TEHUVE-varning.
Men sonen säger att han är nöjd.
Och jag säger ingenting.

Zac Effron är för övrigt han som spelar den "killiga" huvudrollen i "High School Musical ".

Jag ÄR verkligen lite HÅRKÄNSLIG vad gäller mig själv OCH vad gäller sonen.

Hade jag fått bestämma hade han haft LÅNGT hår, som han hade förr.
Långt och självlockigt.
Men nu får inte jag bestämma och jag har lärt mig att HÅLLA TYST ( sedan länge) om mina åsikter för att inte skapa " HÅR-TRAUMA" hos min son ;)

Men med ett självlockigt hår själv har jag under åren LÄRT mig vad som passar för självlockiga hår och inte.
Och jag tycker ju då att ska man ha en kort frisyr så kan det vara kort i nacken och långt uppepå.
Annars blir det BOBBY EWING-frisyr.
Dvs TEHUVA.
Eller så ska man ha SURFER-LÅNGT.
Alternativt som Martin Rollinski i BWO.

Har man ett spikrakt hår kan man forma det HUR SOM HELST.
Men det går inte med ett självlockigt.
Det bara lockar sig och KRYPER UPPÅT.

Jag är bara så himla knasig, djävla idéer.
Jag vet...
Fy på mig.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0