Välkommen till Larssonssläkten :)

Här händer det grejer...

En liten ny släktmedlem föddes igår den 18/4 och han ska heta Martin!
Det blir KUSINBARN nummer 16 i ordningen.
Inte illa, det har ynglat av sig rejält i släkten.
Jag hoppas på ett mail ikväll med bild, så jag får se det lilla underverket.
Och att han kommer till ön i sommar och hälsar på.
Han är nämligen född i Norge så det är ju inte nästgårds direkt...

Jag skall på stan imorgon och shoppa något fint till lille gutten och kanske jag ska sy ett GOSEDJUR och skicka med också...
Hm, det gör jag nog...

Så har jag städat.
Och tonat håret.



Jag tog den här toningen denna gång.

Efter "samråd" med expedit.
Förra gången tog jag ju en ASKBLOND och jag tyckte nog att det blev lite SMUTSBLONDT...

Så jag frågade, och expediten tyckte jag kunde testa denna färgen eftersom jag inte skulle FÄRGA håret utan bara tona.
Effekten skulle inte bli pissgul eller färgad så mycket, lovade hon.
Jag är ju inte så hemma i detta ämne, så jag litade på henne.



Håret före toningen.
Ganska blond ändå men väldigt mörk bak i nacken och uppe i "luggbenan".

Och efter.


Jag blev nöjd.
Det ser naturligt ut och blev inte pissgult eller att det SER färgat ut.
Fast...
Lite DOCKHÅRS-VARNING kanske...


Hm...
Det blev iallafall väldigt GLANSIGT och flygigt av någon anledning.

" Sicket himla liv " om det där med att hon har tonat håret tänker ni säkert...
" Det gör ju jag var och varannan dag... "
Men det ÄR LITE STORT och annorlunda för mig.
Faktiskt.
Jag är inte van.

Det är ungefär som när man skulle börja raka sig under armarna eller på benen när man var tonåring.
Ovant och konstigt.
Och så har jag varit lite ALLERGISK mot allt det där man samlar på sig som man MÅSTE göra som tjej och vuxen.

Raka sig under armarna, benen, bikinilinjen, måla naglar ( gör jag dock inte längre ) måla tånaglar, klippa naglar, fila naglar, fila fötter, plocka ögonbryn OCH GUD VET VAD MER...
Det tar ju så´n jäkla tid och är inte KUL...
Så har jag samlat på mig HÅRTONING nu också.

Jag längtar tills jag kan bli BLOMMIGA BERTA på heltid och låta hår och allt bara växa.
Överallt ;)

Och jag kan gå i gummistövlar, strumpbyxor, tunika och kofta på heltid.
" Blommiga Berta " var för övrigt ett namn, som en av mina  EX en gång kallade mig.
Han fick inte ihop bilden med "Frk Jag-älskar-kläder och vara FIXAD" med henne som alltid kom hem och drog på sig pyjamas eller mysbyxor så fort hon kom innanför dörren.
Och den noppigaste tröjan som världen skådat.
Jag förklarade att " MITT RÄTTA JAG " är hemmaslusken/ bagladyn.
Och att när jag blir gammal ska jag JÄMT vara så´n.
Och köpa TRÄSKOR!

Du ser ut som en " BLOMMIGA BERTA" , sa han då...
Ok...
Om det var bra eller dåligt, frågade jag aldrig.
Jag tyckte det lät rätt trevligt att vara en Blommiga Berta.
Så...
Än så länge är jag Blommiga Berta hemma och när jag går till macken.
Om 20 år är jag Berta på HELTID, utan tonat hår.
Hår under armarna och ingen bikinilinje fixad ;)
Tills Rosengårdsmannen anmäler mig till " Gör om mig " i " Go´kväll " ;)

Så ringde sonen, mitt lille Pussigull ;)
Han måste ramlat och slagit i huvudet VÄLDIGT HÅRT, för han sa :
" Mamma, snälla, kan du hämta mig klockan ett imorgon, när skolan är slutar? "

Va???
Är han sjuk eller?
Han som aldrig vill gå hem tidigt...
ABSOLUT, sa jag.
Så nu kan jag knappt VÄNTA tills det blir IMORGON :)
Jippie!!!!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0