Kaninutställning!

Och idag har vi också haft det roligt...

Fast på en lugnare nivå.
Vi har varit på kaninutställning med guddottern och våra najsa grannar :)
Det var BEROENDEFRAMKALLANDE skulle jag vilja säga.
Och...
FRÅGANDE också.

Jag och grannen Eva, nyblivna kaninägare som vi är, ville gå dit och få lite svar på KANIN-GREJER!
Om våra kaniner och raser, storlek och sådan´t praktiskt...
Vi kom dit NYFIKNA och vetgiriga.
Och kom ut därifrån med MER FRÅGOR än vi hade innan vi gick dit!!!!
Lite olika KUNSKAPER som inte gick ihop, kände vi nog.

Eva-grannen frågade när vi gick därifrån :
"Jaha, och vad lärde vi oss idag då?"
Jag svarade:
Inte ett skit, inte jag iallafall.
Vi får forska själva på nätet kom vi fram till!

Men det var mysigt och som sagt BEROENDEFRAMKALLANDE.
Jag stod där och blev DÖKÄR i en liten kolsvart dvärgvädur.
Alltså den var så söt så det var inte klokt!
Till salu var den också, för 300 kronor.
Jag var frestad kan jag säga.

Så fick jag chansen att hålla i den...
Det slutade...
Mindre bra.



Aj!!!!

Ungen som ägde kaninen tog upp och gullade med kaninen och den var LUGNET SJÄLV.
När jag frågade om jag fick hålla den och tog emot kaninen FLÖG "KANIN-SPRATTLAR-DJÄVULEN" i den...
Och jag blev REJÄLT klöst.
Inte kunde jag släppa den heller för då hade den väl ramlat i backen och dött.
Det var bara att hålla god min och försöka att få den att lugna ner sig.
Fastän jag egentligen ville vrida nacken av den ;)
Nä´rå.

Den lugnade ner sig och sedan la jag tillbaka den i sin låda.
Då klöste den mig igen, och då uppstod BLODVITE!



Förenat med LIVSFARA att gå på kaninutställning och bli KÄR!
Varning utfärdas ;)



Annars var det kul.
På riktigt nu alltså!!!

Vi såg när dom bedömde olika kaniner och dom blev poängsatta.
Sen var det kul att läsa bedömningarna på burarna och se vad domarna tyckt.





Det fanns även lugna, klappvänliga kaniner som inte ville skada människor ;)

Det var SÅÅÅÅ många söta, häftiga, stora, coola, hundliknade, råttliknande, små, häftiga kaniner så man ville ha TYP ALLA!!!!

Jag föll även för en stor, blyertsgrå Belgisk Vädur...
Den hade jag bara köpt på STUDS om vi hade bott på landet.
Den var JÄTTEFIN och jättestor.
Fast som det ser ut nu, så har vi ingen plats för den :(

Efter någon timme av KANINIFIERING traskade vi allihopen till ÖB och köpte glass.
Gick hem till oss och fikade i bersån och snackade både allvar och skit ;)
En väldigt trevlig och mysig dag!
Även om vi inte blev så mycket klokare på våra kaniner, Eva och jag.
Sticka lugnt.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0