Ledig dag igen & Cape Astrid.

Så gick jag av mitt pass nyss...

Solen skiner och jag har ledig dag igen :)
Jag och sonen ska SJÄLVA till Lickers och ha en MYSDAG, bara han och jag!
Det händer inte alltför ofta.

Blev klar igår med mitt virkprojekt som inte blev vad det skulle bli...

Men det blev inte det jag hade tänkt i andra hand heller!
Det blev en cape/axelvärmare i en modell som jag SYTT i tyg, tidigare i somras.
Jag satt där med mitt virkade REKTANGEL-STYCKE och tänkte :
Vad göra, vad göra?
?

Och VIPS, likt Professor Balthazar, så kom jag på det!
Sy ihop i ändarna så har man...

En "Cape Astrid" !
Eller axelvärmare om man så vill det!
Passar lika bra till fest som till vardags :)

Bild...



Bättre bild kommer senare.

Sonen har fotat och ORKADE bara ta EN bild.
Som blev urdålig och suddig.
Jag ville ju gärna ta framifrån, från sidan och bakifrån...
Det blev bara från sidan ;(
Sen var han färdig som fotograf!
DISNEY CHANNEL hade visst något VÄLDIGT SPÄNNANDE han var TVUNGEN att se.
Bah...

En sådan här ska jag göra till mig SJÄLV för övrigt.
Gilade den jättemycket och den är jätteskön att ha på sig.
HÖSTMODE från STICQVICK ;)

Lite Femtiotal över denna skapelse också, tycker jag allt.
Lite Mimmi Pigg-era.
Kanske för att virkat var väldigt HETT på femtiotalet.
Modellen passar tjejer med BYST.
Framhäver bysten nice.
Tajt linne eller t-shirt och smala jeans.
Eller urringad klänning som är klockad nertill, ser jag framför mig.

Skall ringa min vän i VIBBLE och fråga om hon har lust att stå modell för denna.
Får bli efter Skara.
Hon blir perfekt tror jag.
Och så matchar hennes hår  ;)

Nu har jag börjat på ett nytt projekt.
Som inte heller blir det jag hade tänkt från början.
Utan en poncho fast i NY modell.
Också egenkomponerad.
Får se hur den blir, om jag lyckas ;)

Nu ska jag packa för stranden.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Jisses vad du är produktiv, kanonsnygg cape! Vad mysigt det låter med skräckfilm på kvällarna, och inte behöver du skämmas för att du sover med lampan tänd :D

Ha det gott!

2009-08-10 @ 10:39:21
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tjena! Fantastiskt, nu finns båda tjejerna med i din kollektion. Ha så skönt på stranden. Hälsa sonen så mycket.

Andreas

2009-08-10 @ 10:52:26
Postat av: Bloggaren Herself

Caroline :

TACKAR!

Ja, jag virkar fortare än...

Gud vet vad ;)

Jag är SÅ HUNGRIG på mitt hantverk liksom!

Och ja...

Man skulle kunna tro att jag är FEM år ibland.

Iallafall när det gäller spöken och spindlar.

Kram



Andreas :

Yes, nu är båda tjejerna representerade :)

Ingrid Sommarkollektionen och Astrid Höstkollektionen!

Dom ska få varsinn i miniformat så kan dom gå runt med sig själva i KLÄDVÄG :)

Kramis

2009-08-10 @ 21:46:57
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0