Bakmaskinen är laddad...

Bakmaskinen är laddad för ett nytt försök!

Nu försöker jag med vanlig fralla, så får vi se vad som händer om 2½ timme när brödet ska vara klart ;)
Då har vi förmodligen ett gott, MJUKARE bröd idag.
Kanske till lunch.

Kom på i efterhand att jag glömde värma vattnet till degen igår...
Kan ha påverkat och att jag kanske inte skulle lagt till dom extra 20 min som jag gjorde för att få lite mera färg på brödet.
Idag har jag värmt vattnet och kommer inte köra brödet extra.

Åt av det som jag gjorde igår, nu för en stund sedan, och det var ändå gott.
Kanterna skar jag ju bort igår så det smakade Madde-bröd, utan kant ;)
Inge salt = inge utslag.
Åsso Valio smör utan salt på det.
Det blev riktig macka med smör som smakar smör och noll bieffekt på det.
Kanon!

Sambon verkar ha återhämtat sig efter halkandet i trappen igår.
Jag hörde hur han sprang här i morse.
Förmodar att hans skinkmuskel fick sig en rejäl smäll igår.
Och högerarmen.
Men han är på jobbet iallafall.

Jag har vaknat med låg smärta!
Tack och lov!
Så idag ska jag ta det ÜBERLUGNT.
Ska vila mig, så att jag kan få ett trevligt avslut på året imorgon.
Jag återkommer med bildrapport om bakmaskins-baket lite senare.
Spännande, jag vet ;)

Sticka lugnt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0