Inga fler vapen från bakmaskinen!

Det blir inga fler vapen i nuläget från bakmaskinen.
Idag funkade den PERFEKT!



Bra jäsning idag :)
Igår låg det som en klump på botten.
Alltså blev det stor jätteklump för att jag glömde värma vattnet igår.



Men när brödet skulle börja bakas sjönk det ihop något...
Mhm...
Bara att avvakta och se.



Men tillslut...
Kom en brödfralla ut!
Med FRASIG, tunn skorpa och mjukt gött innre ;)



Som smakade UNDERBART!

Sonen och jag stod och åt vid diskbänken, skiva efter skiva.
Och mamma blev naturligtvis också bjuden!
Hon tyckte det var supergott!

Kanonjulklapp!
Nu kan jag äta mitt eget bröd igen och slippa utslag!
Hurra!
Jag kan baka mitt eget bröd utan att nacken tar stryk.
Bara att hälla i allt och sedan gör maskinen resten.
Jippie!
OCH...
PYTTELITE disk blir det dessutom.

Bara en massa fördelar och nybakt bröd!
Slutet gott, allting gott.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0