Klara 11.00!

Idag var jag och mamma klara med våra UPPDRAG vid klockan 11.00 prick.

Då hade vi åkt och handlat våran del av julmaten och handlat halm på Granngården till kaninen.
Mellan 10-11.
Inte många på G då :)

Vi åkte hem och lämnade av det.

Så hade jag tänkt mig en promenad och mamma ville hänga på.
Vi bestämde att vi skulle gå på stan, och kolla in alla stressade julklappsköpare ;)
Kom väl iväg vid 11.30.
Adelsgatan var inte mer befolkat än en VANLIG lönehelg.
Inte mycket folk alls.
Tomt i affärerna nästintill.
Vi kom upp på Öster och där var det mer folk, MEN INGA KÖER eller jättemycket folk.

Vi kunde till och med handla ett par tofflor åt sonen på mindre än 5 minuter på Coop.
Helt otroligt.
Kanske det är mer folk nu som är ute i sista minuten eller så har dom flesta redan shoppat klart.

Har tagit det lugnt sedan dess, gäller att spara på nacken tills imorgon.

Så när vi kom hem hade jag fått post, från Omsorgshuset, min nya arbetsgivare.

Jag öppnade och skulle börja fylla i papprena.
Då får jag se att det är till MORSAN!
Vad i h....
Får HON som är timanställd anställningsbevis FÖRE MIG, som är fast anställd?
Jag fattar nada.
Gick ner med anställningsbeviset till mamma, och bad om ursäkt för att jag öppnat hennes post.

Så himla snopet, jag kanske inte får någon ny anställning för att jag är invalid?

Mamma kanske är hetare som assistent fastän hon är 70 och pigg pensionär?
Jag är 38, going on 39, och handikappad ;(
Well...
Som i allt annat så:
Fortsättning föjer...

Liten, Hm-vad-nu-då-känsla infann sig.

Igår (tror jag det var) läste jag i vanlig ordning GT , och jag blev varm i hjärtat.

Det var ett repotage från Frälsis.
Om att personal på företag här i stan hade avstått sin julgåva från jobbet, och istället hade dom pengarna skänkts till Frälsis.
Jul-hjälp till människor som inte har råd att fira jul eller köpa julklappar till sina barn.

Om VI i min grupp får välja nästa år.
OM vi ska få en julgåva från vårat nya jobb...
Då ska jag faktiskt ge på förslag att vi får skänka dom pengarna till Frälsis istället!
Hellre en god gärning till dom som behöver det än att få en tråkig chokladask eller någon tråkig arrangerad middag med femtusen andra assistenter.
Faktiskt.

I vår grupp kan vi träffas ändå, och gå ut och ha roligt, UTAN arrangemang från någon förvaltning.
Det brukar vi ju försöka göra någon gång per år så...
Nä, nästa år, hoppas jag att vi kanske kan FÅ GE till någon som behöver det bättre än vi.

Men jag skulle NÄSTAN misstänka, att många assistenter ( INTE mina jobbarkompisar dock)
MINSANN hellre SKA ha något från arbetsgivaren än att SKÄNKA bort SINA FÖRMÅNER.
Har nog jobbat LITE för länge med KÄRRINGAR inom omsorgen ;)

Värkmässigt har dagen varit bra.
Ingen värk alls :)

Ända fram tills NU precis.
Vår tvätt hade inte centrufigerats och jag lyfte ur 4 dyngsura, supertunga, handdukar ur tvättmaskinen.
Det blev mittemellanvärken DIREKT, dom hann bara ner i baljan så sköt värken igång.
SKIT!!!!

Jag får vila.
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0