Nej nu djävlar...

Vilken dag.

Ja, att jag inte blev GALEN på riktigt, förvånar mig verkligen.
Förmiddagen var ganska lugn.
Tills jag fick posten.

Då hade jag fått en räkning från gotlands kommun på 250 :-
Jaha...
?
Jag har ju frikort, vad har jag gjort då som kostar pengar?
Läser...

Jo, serrni...
Jag hade ju ringt och begärt att få ett intyg till Folksam, så att jag skulle få ut 1000 kr till min privata behandlingar.
Då mina privata behandlingar kostar 450 :- per gång...
Då blir det lika med två behandlingar.

Men då är det så djävla taskigt upplagt, att för att jag FICK det där intyget från läkaren.
DÅ...
Får jag betala 250 :-!!!!!!!!
I praktiken betyder det att jag bara får ut 750:-
Alltså får jag bara ut en behandling.

Det gotländska uttrycket SINNA...
Infann sig.

Dvs att jag blev topptunnor galen av ilska!
Jag blev så arg att jag nog aldrig jag blivit riktigt så arg sedan...
Min far levde.
Och han röjde, om ni förstår vad jag menar.

Jag kände att NU DJÄVLAR får det VARA NOG!

Jag försöker bli frisk, göra mitt bästa att få ihop pengar till mina privata behandlingar, hålla humöret uppe, TILL TROTS...
Och så är det som att köra huvudet i väggen gång på gång!
Någon drar undan mattan HELA TIDEN!

Jag ringde upp fakturaskickaren och jag SKREK in ett meddelande, för hon var inte tillgänglig.

Och kontentan i det var typ att:
Över min fucking döda djävla kropp kommer jag betala in dom där pengarna!
Aldrig!
Och att hon skulle ringa upp mig OMEDELBART hon hörde detta meddelande.
Ingen har ringt tillbaka.

När jag la på luren så bara skrek jag rätt ut.
Tokskrek, tills jag fick ont i halsen.
Fi fan, fi fan, fi fan, fi fan...
Och alla fula ord i den fula ordboken ;)

Nu får det räcka och jag känner att jag kommer röra upp himmel och jord nu för detta skinnande av mina Folksampengar.
Detta kommer jag INTE gå med på.
Nej nu djävlar, är mitt MOTTO :(

Jag var tvungen att lägga mig på min spikmatta för att få bort värken som blommade upp och för att varva ner.

Inte nog med det.

Jag har börjat nysta i den där påstådda BRUTTOLÖNESKULDEN och kollat skickade lönespecar, den 10% sjukersättningen som man börjar gå på efter dom första 14 dagarna osv.
Och DET STÄMMER inte.
Det är fel där också och jag blir bara förbannad på att löne inte ens kan göra sitt JOBB.
Har inte dom betalt för det?
Men i och med att dom där 250 :- kom mitt i alltihopa så la jag ner vidare forskningar tills på måndag.
Då måste jag till banken och kolla.

Så bar det av till mitt besök hos Smärtkliniken.

HELT VÄRDELÖST sånär som på EN SAK!
Han ifrågasatte varför inte jag fått en magnetröntgen...
Well...
Jag satt där som en djävla robot
(ursäkta att det blir mycket svärdomar men jag är arg idag som ni märker) och upprepade ALLT jag får tugga om varenda gång jag kommer till någon ny instans.

Bla, bla, bla...
Och han ville skriva i sitt svar till min andra läkare att han rekommenderar MR bara för att utesluta ALLT.
Please do, sa jag.
Åsso ville han OCKSÅ skriva ut en annan, NY medicin.
OCH ifrågasatte VARFÖR jag inte tog någon medicin.

Jag blev så arg...
Jag bara SPYDDE ur mig min medicin-anti-propaganda och undrade varför jag skulle proppa i mig mediciner när jag nu gör FRAMSTEG?
Cujo was back ;)
Nä, det blev en hel del.

Och så gjorde han undersökning.
Vi pratade och pratade och pratade.
Och jag kände att det gav mig inte ETT SKVATT!!!!!
Fi fan.

Kom hem här och kända att den här dagen var INGE VIDARE!
Nu ska vi äta kvällsmat och sedan får vi besök.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0