Under isen...

Och när man redan tycker att man är under isen...



Så ringer telefonen.

Och det är ens löneassistent.
Som påstår att jag har en BRUTTOLÖNESKULD till min arbetsgivare!!!!!!!!!
På 9850 kronor.

Att Gotlands Kommun skulle ha betalat ut en LITEN, REDUCERAD lön till mig för september, trots att jag var sjukskriven.
???????
Jag fattade ingenting och blev helt chockad.
Och fick ur mig att:
Det borde jag väl ha märkt om jag fått lön OCH pengar från försäkringskassan.
Och så började jag STÖRTBÖLA!

Då borde jag ha en MASSA pengar på mitt konto.
Vilket jag inte har eller har haft.

Nu får det väl fan-i-mig vara nog...



Ett långt samtal och en hel störtflod av tårar senare så la vi på.

Och jag försökte lugna ner mig.
Till saken hör att jag inte ens fått lönespecifikationer vare sig i augusti eller september.
Helt handlingsförlamad och hur trött som helst på den här skiten.
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ TRÖTT!

Jag ger upp.

Tänkte att imorgon får jag väl ta mig till banken och kolla igenom VAD jag egentligen fått in.

Eller inte fått in.
För jag kan säga att skulle jag ha fått en lön och pengar från försäkringskassan, då hade jag märkt det.
Då hade jag haft en hel del cash på mitt konto och DET...
Har jag typ INTE!
Jag är ju snarare i desperat behov av pengar.

En tjugofem minuter senare så ringer löneassistenten upp igen.

Och hon har räknat om "min skuld" och räknat bort sparade semesterdagar, för mycket betalad skatt och något annat...
Kommit fram till, att OM jag har en bruttolöneskuld till min nuvarande arbetsgivare på 9850:- så hade hon fixat ner den till 954 kronor.

????????????????
Tack.
Men jag ska kolla med min bank imorgon och så ringer jag tillbaka till dig då.
För jag är HELT DJÄVLA SLUT HÄR!!!!!!!!
Jag är så slut i skallen att jag orkar inte...
... ens tänka.
Hon förstod och vi sa "Hej då".

Jag NOLL hjärnkapacitet just nu.
Det har blivit KORTSLUTNING och förmodligen har jag en hjärnblödning OCKSÅ :(
Jag smäller av.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0