Mordförsök?

Idag har jag hunnit med lite allt möjligt.
Sportat.
Bloggat.
Lämnat sonen på kalas.
Varit och fikat med sambon på Bageriet.
Handlat.
Stickat.

Och stickningen...

Ja, alltså det där djäkla garnet till den nya mössan.
Jag får sinna...
Garnet är för tjockt.
Det blir mer likt en MADRASS än en mössa.

Jag misstänker att jag får vara lite KREATIV och tänka om.

Mössan kanske blir en stickad KUDDE istället.
Det har jag sett ska vara ganska INNE nu i inredning.
Suck.
Jag stickar vidare imorgon och håller tummarna.

Jag bytte stickobjekt och fortsatte på en brun sjal.
Är på sluttampen och har börjat sticka in lite pärlor i gult, rosa och bärnsten.
Ser ut att bli ganska fint.
Men det är väl inte värt jag skriver det, för då går det väl åt PIPSVÄNGEN.

Så läste jag tidningen.
Om ett PAR i England som fått barn.
Paret är 15 respektive 13 år.
Jag mådde illa.
Flickan är 15 och pojken är 13.
Vilket innebär att när barnet blev till var flickan fjorton och pojken TOLV!!!!!

Man fick se en bild på den stolte fadern...
Pussandes sitt lilla barn.
Han såg ut att vara JÄMNGAMMAL med min nioåring!!!!

Alltså, FY FAN, säger jag bara.
Jag blir mörkrädd.

Så hörde jag på nyheterna.
20-nånting-åring har blivit knivskuren och knivstucken inatt i Klintehamn.
Livshotande skador.
Av två 17-åringar ( tror jag att det var ).
Vågar man gissa HASSELA?

Skönt med lite omväxling.
Skönt att det inte var i stan.
Skönt att det var MORDFÖRSÖK på landet den här gången...
OBS!!!!!!
Ironi... 
Sticka lugnt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0