Msn.

Ja...
Sonen har tagit ytterligare ett steg in i vuxenlivet.

När vi kom från födelsedagskalaset i måndags ville sonen ha en hotmailadress och msn.
Han hade blivit SÅ inspirerad av tonårstjejerna när dom satt och msn:a med sina vänner.
Han fick en mailadress, men inte i eget namn eller med personnummer.

Jag signade upp honom som Anders Andersson med mailadress/msn, joarorm.
Så ville han ha min och sambons msn.
Kompisens döttrars msn.
Och en av mina kusiners msn.

Idag gjorde han DEBUT...
Han loggade in och fick se att kompisens tonårsdotter var inloggad.

" MAMMA!!!!!
Kom fort, XX är inloggad, jag vill skriva... "
Jamen gör det då´ra.
Så satte han igång och msn:ade för första gången i sitt liv...

När han var klar kom han ut i vardagsrummet, högröd i ansiktet och helt lyrisk :)
" Jag har gjort det mamma, jag har CHATTAT!
För första gången i mitt liv. "

Grattis, sa jag...
Lät ju lite korkat.
Men vad säger man till någon som gjort något för första gången i sitt liv och är överlycklig?

" Känner jag inga andra som har hotmail?
Jag vill chatta mer. "
Nej, det vet jag inte, sa jag.
Du får kolla med dina klasskompisar så kanske du får fler att chatta med.
"Mmmm. "

Så klipptes lite till av navelsträngen.
Jag undar verkligen hur världens alla föräldrar ser på sina barn varje dag.
Det kan inte bara vara jag som tycker att det känns främmande att se sitt barn för varje dag FÖRÄNDRAS.
Och ta steg efter steg in i vuxenvärlden.

När sonen var liten så såg jag varje dag som en UTVECKLING.
En dag kunde han le, lyfta på huvudet, sitta, krypa, hålla skeden själv osv...
Kroppslig utveckling, motorik och språk.

Nu är det förändring.
På väg bort och bli självständig.
Det går VÄLDIGT fort nu.

Så till Jenny, du ville ha STICKMÖNSTER-tips.

Tips ett :
Om du vill ha en bra bok men stickmönster i lätta, snygga, mönster rekomenderar jag :
Stickverk av Birgitta Engardt.

På nätet finns DROPS.
En sajt med MASSOR med gratis mönster på allt möjligt, halsdukar, tröjor, vantar, RUBBET.
Lycka till, hoppas du hittar något mönster som passar dig!

Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej igen!

Tack för sticktips, den där boken låter intressant!

Nu är det ju mest en tidsfråga det där med stickningen. Ska börja jobba på måndag och då har jag ju ingen fritid längre. (är egen företagare och jobbar ensam). Särskilt nu när man varit borta två veckor... Kanske man har jobbat ikapp lagom till sommarsemestern. Imorse vaknar jag HELT SMÄRTFRI!

Vilken känsla att börja morgonen utan äcklig bruskemikalievätska. Istället kunde jag njuta av frukost tillsammans med min man som fyller 40 idag!

Låter smärtsamt det där, att se barnen bli så stora. Har inga barn själv, men min syrra har två, som inte är barn längre, den ena 18 och den andra 16... Jag känner mig ju nästan jämnårig med dom!

Ha en bra dag!

2009-02-26 @ 07:57:10
Postat av: Bloggaren Herself..

Hej Jenny!

Eget företag, ja det är antagligen MER jobb än när man är kommunanställd.

När man går hem från jobbet då går man hem från jobbet.

Har man eget företag är det nog mer att göra.

Men du, det finns superenkla mönster på halsdukar eller sjalar som du kan göra.

Som inte tar mer än 3-4 timmar.

Sitter du framför tv´n på kvällen och spenderar 1 timme per kväll så har du snabbt fått ihop en sjal.

Investera i en par tjocka stickor och mohairgarn så är du snart på "G", jag lovar :)

Stickning och virkning är dessutom rena rama nedvarvningen, man blir så avstressad.

Meditation för själen.

Ditt tillfrisknade har VERKLIGEN gått bättre än mitt gjorde. Jag var nästan redo att ge upp tillslut ;)

Ja, och det där med min son...

Det är både kul och lite deppigt. Han växer ifrån en så snabbt och det är väl så det ska vara, TYVÄRR.

Jag önskar man kunde ha stoppat tiden vid 5-årsålder, då är dom tillräckligt stora att klara mycket själv men ändå mammas lille pussigull.

Men det kan man ju inte så...

Jag får vara glad att jag åtminstone inte är HELT ute ännu ;)

Ha det så bra!

Madde

2009-02-26 @ 18:01:10
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0