Nytt garn & Empati.



Nytt garn, ny mössa.
Denna är en beställning, men jag ska göra en likadan till mig själv sedan.

Duracellkaninen är igång och batterierna är laddade ;)
Idag har jag motionerat, gått med sonen till hans kompis, varit och köpt garn och en kofta...
Bloggar nu...
Börja på mössan sen.
Ska på bio, gå och äta och se Melodifestivalen med vänner.
Och jag känner mig PIGG och GLAD :)

Så lyssnade jag på radion i morse.

Polisen i MALMÖ har varit på tapeten IGEN...
En transexuell kvinna hade hoppat från ett tak, självmord.
Dagen efter hade en polischef öppnat upp morgonmötet med att skratta när han la " fram fallet " för sina kollegor.
Sagt ungefär : Ja, hö, hö det var ju ett djävla sätt att starta dagen på, hö, hö..

Polisen i Malmö verkar vara bra djävla dumma i huvudet...

Dom kanske inte hade EMPATI på schemat när dom gick på POLISHÖGSKOLAN...
OBS, det sista var ett skämt.

Jag var en gång för längesedan i en diskussion med en polis...
Vi hade ämnet empati på tapeten.

Jag:
 Du är så djävla elak och DUM...
Har du inte ETT litet uns av EMPATI i din kropp eller???
Vet du ens vad EMPATI är???

Polisen :
EMPATI, tror fan att jag vet vad EMPATI är...
Empati, det LÄSTE JAG PÅ POLISHÖGSKOLAN!!!!

Jag:
E´ru  DUM i HUVUDET ????
Empati är inget ämne man KAN LÄSA SIG TILL !!!!!
Det är någt man FÖDS MED och lär sig i sin sociala uppfostran...

Ridå...

Polisen hävdade alltså att han lärt sig empati på Polishögskolan.
Där ser man hur många hjärnceller han hade ;)
Malmöpolisen verkar helt ha SKIPPAT den kursen och haft FYS-träning istället.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0