Platt-Tv & Bowling.

Jaha...
Hemma igen då.
Vi har hunnit med massor.

Sambon har REKAT runt efter ny tv.
Tror ni det fanns EN ENDA billig BURK-TV att få tag i då???
Nixpix i lingonskogen...
Platt-tv, platt-tv, så långt ögat når.
TYVÄRR!!!!
Jag fick bita i det sura gräset och ge mig på den fronten.

Min antipati mot platt-tv är en kille vid namn "Phillippe´s " fel.
Som jobbar på "Harry Carlsson´s".
Orkar inte gå in på den storyn nu men det handlade om att jag trodde att våran stora BURK-TV var paj och behövde lagas.
Han/expediten HÅNADE då mig, och talade om hur UTE burk-tv är.
Höll en LÅNG MONOLOG om min gammalmodighet att vilja laga en BURK-TV.
Jag blev skitsne... ;(
Jag bestämde mig för att BOJKOTTA platt-tv för tid och evighet...
Moget som FAAAAAN...

Tid och evighet är SLUT, och vi måste köpa en platt-tv.
Sambon MYSER och hånler.
Bläääää..
Men vi hade tur och hittade en för tvåtusen som var kampanjvara på Elgiganten.
Suck.
Om inte burk-tv´n i vardagsrummet håller i minst 30 år till kommer jag begå självmord!!!!

Så har vi varit och bowlat :)
Hade vi flax eller hade vi flax...
Vi fick den sista lediga banan och sen var resten av eftermiddagen och kvällen uppbokat!!!
Flax, eller hur?
Det var faktiskt skitkul.
Jag har bara bowlat en gång förut och då tyckte jag det var sådär.
Men jag kom på varför...

Idag när vi bara var tre personer gick det fortare.
Jag hann inte bli uttråkad av att vänta ;)

TYVÄRR så kunde jag bara köra en omgång...
Trots att jag hade ett klot som vägde typ 3 kg ( tror jag ) så fick jag JÄTTEONT i min handled och arm.
Jag är nog lite för klen i armlederna.
Sista 4 "rullningarna och kastningarna" fick jag ta med båda händerna och kasta.
Då gick det inget vidare.
Sen fick son och sambo spela själva och jag tittade på...

Och sms:ade en kompis vars "SPAN" var där och bowlade samtidigt...
Tyvärr satt ju hon på jobbet och kunde inte kvista över ;)
Då kan man ju passa på och RETAS lite...
He, he, he...
Puss & Kram ;)

Så till sonen...
När vi höll på och bowlade så säger han till plötsligt till mig :

" Du, mamma...
Inte visste jag att tjejer gillar att spela bowling.. "

Så nickade han mot 3 tonårstjejer som stod bredvid oss och spelade.
Näha, sa jag, hur menar du nu?

" Ja, men  jag trodde det var en KRAFTSPORT för OSS MÄN... "
Och så gjorde han typ en HULKEN-ARM-SPÄNNING och visade musklerna.
På allvar dessutom...

Jag har tydligen närt en MATCHOKARL vid min barm...
Eller på flaska, nära min barm iallafall ;)

Nu ska vi äta lite mat, sen är det dags för kaffekalas.

Men innan jag lämnar er, MÅSTE jag bara citera en ANNONS jag såg.
Jag gillar inte SEMLOR...
Men...
När jag läste den här annonsen i morse blev till och med JAG sugen på semla.

" Upplev skillnaden!
Bullen bakar vi självklart på smör.
Vi fyller den med vår mandelmassa gjord på den bästa spanska mandeln.
Sedan toppar vi med ÄKTA vispgrädde.
Du hittar dom godaste semlorna hos Brödboden... "

Jag tror att jag och sonen skall köpa semla någon dag på sportlovet och smocksa i oss.
Se om den är så god som dom lovar :)
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0