Brun sjal & Skrattomania.



Brun sjal med rosa kant klar :)
Lite 70-tals stuk och färger.
Bättre bild kommer imorgon.

Sonen sa spontant när jag provade den framför spegeln :

" Snygg sjal... "

Det tar jag VERKLIGEN som en komplimang för han kommterar ALDRIG mina sjalar.
Inte det snyggaste jag gjort tycker jag själv men MYSIG  och charmig :)

Har börjat på en NY brun, stickad.
Det går undan.

Så gjorde jag UGNSPANNKAKA och jag har hittat ett recept som passar SONEN...
Halleluja!

Att ställa sig och steka VANLIG pannkaka är ju som bekant ganska OSIGT.
Och så måste man ARBETA hela tiden ;)
Ugnspannkaka är ju SÅ MYCKET SMIDIGARE.
Vispa ihop en smet och swisch in i ugnen.
Voilá...
Klart efter 20 minuter.

Men sonen har varit svårflörtad.
Jag har gjort ett gammalt recept efter min mormor och det har inte fallit sonen i smaken.
Den har varit för STABBIG och det gillar inte han.
Det gör däremot jag.
Jag gillar stabbig, tjock ugnspannkaka.
Men så hittade jag ett recept som skulle göra pannkakan lite luftigare och krispigare.
Men RISK FÖR HALSHUGGNING gjorde jag pannkakan...

Den fick mer än VÄL GODKÄNT av sonen.
Hurra :()
Enkelt, snabbt och inte så stor insats.
YES!!!!!

Så hade sambon hyrt en film han tyckte att vi skulle se.
En " Ben Stiller film " som hette/heter " Tropic Thunder " .
Jag var rejält SKEPTISK och var inte sugen alls.
Det var med en stor suck av tristess jag satte mig och såg filmen.

Skulle handla om några skådisar som skulle spela in en Vietnam-film.
Jag skrattade så jag blev tårögd.
Jag skrattade så jag fick ont i magen.
Jag skrattade mig NÄSTAN igenom hela filmen.
Så mycket som jag skrattade i den här filmen har jag nog aldrig gjort någonsin faktiskt.

Den var så SJUKT rolig med väldigt SJUK HUMOR!!!
Att dessutom se Robert Downey Jr spela en australiensare...
Som blivit en svart man som har en RIKTIG svart man som blir galen på Roberts svarta snack och attityd var så kul så det var inte klokt.
Det gick tillslut inte att se på "Downey Jr" utan att börja skratta.
Han borde ta mig tusan få en OSCAR för att spela en svart man SÅ BRA!
Nu får ju inte folk Oscars för komiska roller, men han borde fått en.

Den drev REJÄLT med Hollywoods FILM-FJANTERIER.
Se den, och bli förvånad.
Om du vill ha sjukt kul och gillar filmer med DETALJER...
Nä, den var riktigt, riktigt, riktigt kul.
Nu ska jag krypa till kojs och sova.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej! Blev nyfiken och var tvungen att kolla tillbaks =) Jag får hålla med sonen, det var en jättesnygg sjal. Vad duktig du är =)

2009-01-28 @ 04:02:33
URL: http://valkyriah.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself..

Hej och TACK! Fick in lite bättre bilder idag ;) Kul att du blev nyfiken oxå. Kram

2009-01-28 @ 12:31:33
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0