Debut...



Jaha, så gjorde jag då äntligen debut...
Som HOCKEY-MORSA...
Och det var precis så traumatiskt ;) som jag hade väntat mig.
SÅ KALLT!!!!!
SVINKALLT!!!!
JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-KALLT!!!!
Ni som känner mig vet att det är verkligen inte min grej.
Kalla plejs.

Omklädningsrummet var ett stinkande inferno.
Jag sa :
Älskling, du vill inte börja RIDA igen ?
Tänkte :
Det luktar bra mycket bättre i stallet än här!

Sonen var dock JÄTTEDUKTIG!
Skitbra!
Han har ju inte spelat länge men var supersnabb, smidig och säker på skridskorna.
Jag var IMPONERAD!

Jag hade tagit med mig en filt och svepte in mig i.
Och så satt sonens klasskompis mamma där så vi pratade bort lite tid.
Och FRÖS...
Ända in i märgen.
Mja.
Lite då och då får jag väl dyka upp för att supporta men det blir inte ofta.
Om dom skaffar en värmefläkt kanske det blir lite oftare ;)

Idag var jag och lunchade med Syster-Yster, vi var på Bageriet.
Det är VERKLIGEN mitt FAVORITSTÄLLE.
Vet ni varför?
Jo, det är det varmaste fiket/restaurangen i stan.
Man sitter inte och huttrar utan kan klä av sig och det är varmare än vad vi har hemma.
I like :)

Vi åt pasta.
Syster var inte nöjd med sin men det var jag med min.
Däremot ångrade jag att jag inte tog Dagens lunch, Kalopsen.
Kände mig inte så sugen när jag beställde pastan, men när jag såg ANDRAS mat blev jag avis.
Så fick dom bröd, sallad, kaffe och lyxigare dricka.
Det fick inte vi och vårat var dyrare.
Men den var god iallafall.

Så fick vi lite GOTLÄNDSK kändisspaning.
In kom Janne Bertholdsson, Göran Ringbom, Bosse Nilsson, Johan Norrby, Lennart Bäck mfl.
Hela gotländska kultureliten frotterade sig med oss " Vanliga dödliga ;) "
Nu ska jag se Antikrundan och mysa med Pussigull.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0