Gotland, en HIT... Om du gillar YXOR...

Sugen på att flytta till Gotland om du bor på fastlandet?
Strunta i det...
Det börjar bli värre än VILDA VÄSTERN här.
Det är snart VÄRRE HÄR än på fastlandet.

YXMAN gick bärsärkargång här i stan ( Gråbo ) igår och slog sig in i en lägenhet.
Fick inte tag i personen som bodde där så då gav han sig på två förbipasserande...
Yeiij...
VÄLKOMMEN till MAGISKA GOTLAND...
En ö...
Full med galningar...
Det blir nästan värre och värre för varje dag som går.
Vad händer?
Detta ÄR en FRIDFULL Ö!
Eller?

Dom som skrattade åt mig när jag hade "K-Pistmannen" efter mig...
Funny ha, ha, säger jag då...
Har skrivit det nyligen men det tål att upprepas :
SNART EN GALNING NÄRA DIG!!!!

Nu är det verkligen OTÄCKT!!!!!
Jag går inte ut när det är mörkt på kvällarna längre.
Man vet ju inte vad som står och lurpassar bakom nästa hörn.

Idag har jag jobbat.
Eftermiddagen tillbringade jag och Chifen framför tv´n.
Vi såg " Flashdance "...
Snacka om att få en FLASHBACK tillbaka till barndomen.
Vi hade kul, och jag satt där och MINDES en massa saker.
Till exempel min bästis.
Som koreograferade ihop ett dansnummer till sig och en massa andra klasskompisar.
Baserat på " What a feeling " med Irene Cara.
Som dom framförde på ROLIGA TIMMEN i aulan.
Det var tider det ;)

Ikväll blir det lugnt.
Jag och sambon ska slappa framför tv´n och se...
Ja, det blir väl Let´s Dance.
Men...
Det har seglat upp en intressant konkurrent.
På Canal +  visas nämligen...
" Kitty och Hollywoodmysteriet ".

Jag var en slavisk KITTY-lover när jag var liten.

När jag kunde läsa flytande själv började jag och sluka allt med Astrid Lindgren.
Som följdes av Kitty-böckerna.
Och nästa steg blev Stephen King...
Astrid, Kitty och Stephen...
Mina favoriter som ung...

Jag ville så gärna att det skulle göras " Kitty-filmer " när jag läste dom böckerna.
Det kom aldrig några.
Jag ÄR SÅ nyfiken på om dagens filmindustri kan gör min stora barndomshjältinna rättvisa i denna film.
Vi får se vad det blir senare.
Vet dock inte om sambon är så himla sugen på att se Kitty men det var faktiskt han som tipsade mig.

Jag har kommit rätt långt på min EGNA VITA sjal.
Hurra :()
Den hoppas jag bli klar med till början på nästa vecka.
Jag kanske återkommer senare.
Vi får se...
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0