Hmmm.

Så kom jag hem för en timme sedan efter att ha jobbat natt.
Jag öppnade brevlådan för att ta med morgontidningen in...
TOM...
Hmmm...
In till morsan, hon sov ännu...
Hmmm...
Upp i lägenheten, ingen tidning...
Ringde sambon som precis lämnat parkeringen.
Nä, han hade inte tagit in någon tidning...
OK...
Tidningssnattaren har varit i FARTEN igen alltså.
Den dagen VI får fast våran tidningstjuv ska det BLI DJÄVLIGT intressant att se vem det är.
Personen i fråga kommer bli HALSHUGGEN eller KASTRERAD, beroende på KÖN.

Jag tror att morsan och jag är i det läget snart att vi kommer att sitta VAKT för att få reda på vem det är.

Saffransscones, fika och AFTONBLADET till frukost och så är dagen någesånär räddad.

Sambon ville dessutom att jag skulle MEDDELA på min blogg efter mitt sista inlägg igår...
Att STÄDNING är hans SVAGA PUNKT.
LÄS :
Hans dåliga samvete!
No shit Sherlock...
... vill jag då tillägga...
Men å andra sidan tycker HAN att jag ÄR FÖR pedantisk och kunde slappna av lite vad gäller ORDNING och REDA...
Nä...
För då skulle jag gå runt i ett hem som såg ut som EN STÖRRE JORDBÄVNING med son och sambo i farten...
SÅ nitisk är jag faktiskt inte om man jämnför med hur jag var FÖRR I TIDEN.
Sambon hjälper till hemma men...
Hm, ja...
( sparsamt )
YOU KNOW...
Jag ÄLSKAR HONOM IALLAFALL.... ;)

Som löken på laxen kan jag meddela att jag faktiskt ska ta ett varv med dammsugaren idag.
Trots att jag städade i tisdags.
Men det är damm på golven.
Såg jag igår när solen lyste...
Ha, ha, ha...
På med lite Shaggy så går det i ett nafs :)

Så ska jag på FÖDELSEDAGSKALAS idag.
Min ena GUDDOTTER fyller 11.
Hon får pengar så hon kan köpa vad hon vill.
Var inne på böcker som var förslag från hennes mor.
Men då fanns inte den speciella boken jag ville köpa.
Pyssel, hon är en rackare på hantverk och pyssel...
Men jag hittade inget kul.
Alltså blir det pengar.

Igår såg jag ju då Let´s Dance...

Hade bestämt mig för att det ska jag INTE följa den här omgången.
Jag är ju mer än lovligt trött på dessa EVIGHETSTÄVLINGAR som tuggas om och om igen.
Men....
Så var ju STARTFÄLTET så himla intressant att jag bara var tvungen.
Reklamen hade lyckats även denna gång.
Jag var SUPERNYFIKEN.
Magnus Samuelsson, Morgan Alling, Elisabeth Höglund, Blondinbella, Laila Bagge, HASSE ARO... mfl...
Jag var tvungen och åtminstone se FÖRSTA programmet.
Nu måste jag se ANDRA oxå.
Sen KANSKE  jag lägger ner...

Det är väl förhoppningen eller skräckblandad förtjusning att få se en kändis göra bort sig fullständigt, som lockar. Eller nå´t i den stilen.
Eller att dom ska vara SKITDUKTIGA.
Fastän man förväntar sig FLOPP.
Som Morgan Alling...
Morgan var ju superduktig!
Lös och ledig i stegen som självaste John Travolta i "Saturday Nigth Fever"...

Jag hade tippat Laila Bagge och Mojje som bra dansare.
Innan dom börjat dansa.
Dom kom ju oxå HÖGT upp i poängsättningen.
Fortsättning följer...
Iallafall ett eller två program till som sagt...
Förmodligen sitter jag hela djävla programserien och tittar ändå ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0