Smal & snygg eller tjock och ful?

Kan ni gissa vem det är som går och går och ALDRIG kommer till dörr´n idag?
Jo, det är visst lilla JAG...

GICK hemifrån 08.00 till jobbet med cykel i släptåg.
Det gick inte att cykla idag, alls.
Regn igår, hade luckrat upp all snö till blask som sen frös på till spårigt på gator och trottoarer.
Helt omöjligt att cykla på om man inte har en DÖDSLÄNGTAN.
Och "DÖD PÅ CYKEL" kommer jag att återkomma till.
Jag ska bara AVHANDLA resten först ;)

Jag fick gå till jobbet alltså.
Så kom jag till jobbet och Chifen ville äta lunch på stan idag.
Oki, det blev bestämt att vi skulle käka på Borgen.
Då blev det promenad fram & tebaks där.
Så skulle jag hem från jobbet och det gick ju fortfarande inte att cykla, så det vara bara att GÅ.
Efter jobbet skulle jag då också shoppa en present til kompisens dotter som fyller år imorgon...
Hittade inte ett skit av det JAG ville köpa.
Jag gick in och ut ur affärer men ingen present.
Jag kom hem 18.30.
HELT FINITO...

Jag gissar uppskattningsvis att jag gått ca FEM TIMMAR idag.
Det måste fan-i-mig vara rekord...
Mina ben är som svullna 300-åriga GRANSTOCKAR!
Jag överdriver inte, dom värker...

Med full VINTERMUNDERING DESSUTOM.
Jag bad sambon knäppa en bild när jag kom hem.



Vet ni hur tungt detta är som jag har på mig, skulle jag vilja fråga???
Hur mycket kläder som helst under, flera lager, och VÄRLDENS TYNGSTA jacka på det.
Idag har det brännts kalorier vill jag lova.

Jag gick faktiskt och tänkte på vägen hem...
Vi satt här och pratade en dag när vi hade fikagäster en dag om BRANDISARNA och deras träning.
Det var en "gammal" fd taxikollega ( m.fl ) till sambon som var här.
Han berättade för det första att "NYPAN" var hans farbror ( eller morbror ) och ur mig slank det :
VA, är TRÖG-SMURF din farbror???
Men skitsamma, ja, Trög-Smurf var hans farbror.

Så berättade han om kompisar till honom eller om det var till Nypan som hade fått testat på det där med att gå på ett sån´t där motionsband med brandmanskläder på sig.
Då måste man ju fixa X antal minuter att gå, som jag inte kommer ihåg nu.
Alla hade dukat under rätt snabbt.
Fastän dom var MKT vältränade.

Men jag säger bara en sak :
Ett sådant där GÅ-TEST med brandmanskläder skulle jag JÄTTEGÄRNA vilja testa.
JAG LOVAR att jag skulle fixa det HUR ENKELT som helst.
Så djävla KAXIG är jag...
Sätt mig det där bandet och jag kommer TILL OCH MED slå SIVERT som tydligen ska vara helt GRYM på detta.
Jag är segare än en LIAN.

Om nån känner NÅN som kan fixa så man får göra det där GÅ-TESTET...
RING mig, jag står i katalogen!
För jag går med FULL BRANDMANSKOSTYM varje dag nu när det är så här kallt!!!
I´ll fix it!

Så till DAGENS UTBROTT.
Jag får ju såna lite då och då när jag tycker att personer är KORKADE ;)
Jag och Chifen var ju som sagt och käkade lunch på Borgen.
Vi hade ätit klart och skulle gå hem.
Chifen pep iväg för att säga "Hej då" till sin pappa som var där och åt samtidigt som oss, men satt i ett annat rum.

Jag började klä på mig och det tar ju sin lilla tid med ALLA kläder jag MÅSTE ha på mig för att inte frysa ihjäl ;)
Så kommer det en kille som skall hämta kaffe precis där vi suttit.
Jag ANTAR att han försökte FLIRTA till det och vara lite fyndig men ACK så fel det blev...
För honom...
Jag BYLSAR alltså på mig...
Killen hämtar kaffe, ler, spanar in och säger :

"Oj , vad TJOCK du blev, du som var så SMAL OCH SNYGG FÖRUT..."

Jag kände DIREKT att mina käkar omförvandlades till den BERÖMDA PITBULLENS och jag HÖGG snabbare ÄN BLIXTEN...

DU SA VAD, till mig just nu???

VAD FAN menar du med det???

Skulle det vara FEL att vara TJOCK eller???

Om jag hade varit TJOCK..
Hade jag varit FUL, även om jag hade varit SNYGG???
Är man FUL för att man är TJOCK???

ER´U DUM I huvudet eller?
Hur fan kan du säga så där???
GUD så FÖRDOMSFULL du är.

Han blev blodröd i ansiktet och sa :
Nej, men förlåt jag menade det på ett positivt sätt till DIG eller jag vet inte...

NÄ, du vet inte du...

Jag skiter väl i mig, JAG tog inte åt mig vad gäller min storlek.
Men är ju jag smal...
Hade jag varit TJOCK och fått möta VÄRLDENS fördomar mot överviktiga varje dag hade det kanske inte varit så kul.
Tänk på det i fortsättningen...
...Sa jag, och han försvann snabbt iväg innan jag fick luft igen...
Idiot, fick jag visst ur mig oxå...

Ja, djävla IDOT.
Fördomsfulla idiot.
Jag blev så TVÄRARG...
Dom som satt bordet brevid tittade och lyssnade.
En av " åhörarna / mammorna" sa : Bra sagt...
Då blev jag på gott humör igen.
Ha, den där UTSKÄLLNINGEN förtjänade han.
Chifen kom och vi gick.

Så slutade jag jobba.
Satte mig FÖRST på cykeln och försökte cykla.
Livsfarligt, spårigt och vingligt.
Så hinner jag bara runda ett hörn på ett hus.
En dam på ca 55+ kommer emot mig, hon leder sin cykel.
Hon ropar till mig :
" För gudsskull, hoppa av cykeln och GÅ snälla du!
Det är för farligt att cykla i den här vinden och väglaget "
Jag hoppade av och höll med...
Mmm, känns väldigt osäkert det här, sa jag.
" Ja, fortsatte hon, det är en kvinna som har halkat med sin cykel PRECIS utanför lasarettet idag och slagit i bakhuvudet och DÖTT "...
Va, nämen gud vad hemskt, sa jag och så stod vi där och pratade en stund...
Innan vi sa "Hej då " lovade jag damen /kvinnan att gå med cykeln hela vägen hem.
Kände ju som sagt själv att det var RISKY BIZNIZ...

Så innan jag kom till Öster.
Jag passerar MEKONOMEN.
Ser en reklamskylt där det står :
VERKTYGSSKIT, 498 :-
Hm, konstigt tänkte jag, skulle det där vara fyndig reklam...
Kom in till oss, här säljer vi VERKTYGS-SKIT !
Så tittade jag en gång till...
Djäkla Dumbo...
Det stod visst : VERKTYGS-KIT, Verktygskit.
Inte Verktygs-skit som jag läste först.
Funny ha, ha.

Gud så mycket skrivet det blev idag då...
Här har det hänt mycket som ni märker ;)
Nu ska jag kolla på tv och SNART gå och lägga mig.


Sticka lugnt från Eskimå-Bloggaren.
Snart är det väl sommar ändå sommar ;) ?












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0