Bind-Blogg.

Och nu ska jag blogga om bindor...

Jag blev ju lite ÖVERRASKAD när min mens dök upp häromkvällen.
I vanliga fall brukar jag märka av på humöret att "det är dags" och då köper jag hem...
BEHÖVLIGA GREJER ;)

Så icke denna gång då´ra...

I vanliga fall brukar jag handla lågbudget tamponger och lågbudget bindor.
Det innebär ÖB/ Naturesoft eller Ica/Euroshopper.
Och dom ser ut så här i design :



SKITTRÅKIGA och ointressanta.
Men ca 10-15 kr billigare än typ" Always" och dom där andra STORA bindmärkena.

Så blev jag ju som sagt ÖVERRASKAD och det var klockan 21 på kvällen.
Sprang över till macken och högg ett paket LIBRESSE.
Som DESSUTOM var ÄNNU dyrare än på Ica.
38, TRETTIOÅTTA KRONOR!!!!!!
Dra åt...
Men mensen (nöden) har ju ingen lag, så det var ju bara att PYNTA ;)

Och jag öppnar paketet...
Oj, så...
FRÄSIGT...



Eller vad säger man???
Designade bindor!
Jag hade ingen aning om att det var SÅ FINT med DYRARE bindor!
Skrattande munnar, hjärtan, påfågelfjädrar och något med glasögon och kammar (?)

Jag kollade vidare i förpackningen.
Vad har Libresse mer för design på bindplasten?



Oj...
UPPMANINGAR till MENSIGA kvinnor!
"Speak now", tala nu...

Mmm, det brukar ju inte vara något problem när man har mens.
Det är ju nästan då man säger mycket...
Och gapar mest.
Iallafall jag ;)

Baksidan på denna binda:



Hm...
Mensrelaterat...
SPLATT liksom!

Så såg jag den här :



??????
Ja den här bindan var ju MER talande och GRAFISK än dom andra...

Så började jag läsa på plastförpackningen som har alla bindorna i sig.
Då får jag se att alla bindorna har NAMN!!!!
Jisses så avancerat.

Den här ovan heter "LIPS INC".
Jag översätter : LÄPP-BLÄCK!!!!!
Jaha ja...
Det var ju...
Nä, jag kommer inte på något ord...
Ja, men man ser ju...
Läppar som droppar...
Bläck (läs mens;)

Herregud.
Nu blir jag sådär GAMMAL igen och tycker:
Nääääää!!!!

Och den där bindan som har "Speak now" har namnet :
Miss Universe!
Ok, är det för att påvisa att ÄVEN Miss Universe har mens som alla vi andra dödliga, fula mäniskor?
Eller är det för att Libresse tycker att Miss Universe ska säga något annat än att dom tycker om barn och vill rädda världen?
Jag bara undrar...

Jag läser vidare på ytterförpackningen :
"Voice Edition"
Röst-upplagan av Libresse.
Ok.
Så står det på sidan :
(jag översätter)
" Under en begränsad period får kvinnor uttrycka sig själva på våra produkter.
Libresse, röstupplagan...
Gör DEN tiden i månaden LITE ROLIGARE! "

Nä, inte direkt, men lite FATTIGARE blir vi allt...
Med tanke på att ODESIGNADE bindor funkar lika bra och desstom är billigare.
Det är ALDRIG roligt med MENS!

Ok, det skall alltså vara VANLIGA, riktiga MENSKVINNOR som har fått lite FRIHET och fått designat lite BINDPLAST!!!
Tror jag inte ett dugg på.
Det är nog en HELT VANLIG reklamsnubbe som gjort / kommit på det här upplägget.
Och hur avslöjade jag det då???

Jo, just i den där textraden:
"Gör DEN tiden i månaden LITE roligare"...
Skulle ALDRIG en kvinna tycka!
Jag upprepar:
Mens är aldrig roligt!
Inte ens med "Lips Inc"
;)
Sticka lungt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

biligaste tamponger finns på apoteket. 100 st för 99kr. Räcker i flera månader. Dit går jag o handlar. Man får ju bara ångesst av att behöva göra DEN TIDEN PÅ MÅNADEN lite roligare så tackar vet jag apoteket.

2009-07-26 @ 12:36:30
Postat av: Bloggaren Herself

Tack för tipset, APOTEKET nästa!!!! :)

2009-07-27 @ 09:24:07
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0