Förstår mig inte på...

Ibland förstår jag mig inte på min egen kropp.
Som idag till exempel...

Jag har fått "Lingonveckan", "Indianer i passet" eller ja, ni vet vad jag menar ;)
Det brukar i vanliga fall för mig betyda att jag går upp 1-4 kg.
Jag svullnar upp som en ballong helt enkelt.
Antar att jag samlar på mig en massa vätska lätt då.

Det var för övrigt samma när jag väntade barn.
Sista månaden samlade jag på mig ca 12 kg i ren vätska.
Som jag pinkade ut på en vecka efter sonen var född...
Sen var det bara resterande 12 kg att gå ner ;)
Men iallafall.

Jag har nog lätt att samla på mig vätska som sagt.

Igår hade jag en FÖRANING om att Lingonveckan var på väg.
Humöret kändes bättre ;)
GODISSUGET var enormt och jag och jag åt både glass,kex och godis igår.
På morgonen igår när jag drog på mig mina trekvartsjeans satt dom som ÅLASKINN!
Alternativ KORVSKINN!
Det vällde över på alla håll och kanter!
Svullen, minst sagt.

Idag vaknade jag.
Lingonveckan hade startat.
Gick med sonen till skolan och sen gick jag ut och promenixade.
Kom hem här nu och fixade mig, dusch o dylikt...
Skulle klä på mig, KÄNDE MIG SVULLEN...

Tänkte dessutom att nu när jag varit och motionerat så brukar ju benen svullna upp också så trekvartsjeansen kändes inte aktuella.
Jag brukar liksom inte kunna komma i mina tajta byxor då.
Mens och motion brukar betyda HELSVULLEN!

Men så drog jag på mig brallorna bara för att kolla.
Dom satt SUPERLÖST!
?????????
Nästan så jag behöver skärp.
Jag fattar ingenting.
Man tror att man känner sin kropp men det gör man tydligen inte ;)
Inte jämt iallafall.

Och va skönt!!!!
Få känna sig som vanligt fastän man har Lingonveckan.
Det var OVANLIGT!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0