Ingen gaist & Ivanhoe...

Nä, här var det inte muntert värre...
Sorgligt, känns som ordet för dagen.

Jag gick till jobbet idag och kände mig inte på topp.
Jag kunde inte vara "mitt vanliga jag" eller ens SPELA mitt vanliga jag.
Jag ville bara att dagen skulle gå djäkligt snabbt.
Ingen gaist, what so ever.

Pratade med en av mina arbetskompisar om våran situation.
Det kändes faktiskt ännu värre då.
Jag kommer inte avhandla här vad vi pratade om...
 Men en sak som gjorde att mitt hjärta snörptes ihop var när hon sa :
" Jag kommer fan börja gråta när jag ska ta det här med våran chef... "

Ja, det är så jag känner mig också, gråtfärdig...
och som jag skrev igår, som en svikare.

Ja, det är som det är...
Bara att vänta och se.
Just idag tar man ju ingen ställning.
Det kommer bara bli så hemskt den dagen man gör det!
Om man gör det.

Idag höll jag iallafall på att spricka efter lunchen.
Vi var på Märtas och åt.
Jag ville ha bakad potatis men det fanns tydligen bara på vardagarna.
Det blev en kycklingsallad.
När jag fick in min tallrik höll jag på att smälla av!!!!

Det var så in i bomben mycket mat på tallriken att jag aldrig sett så stor sallad i hela mitt liv!
Och det var ju inte bara det att det var mycket grönsallad, för det var det väldigt SPARSAMT med...
Nej, det var så mycket kyckling och gud vet vad i PROTEINVÄG, så jag blev helt paff.
Annars brukar det ju vara typ 3-4 små supertunna slajsar som ligger på ett berg av grönsallad.
En halv tomatklyfta och tre gurkbitar...
Nä, här var det JÄTTEN GOLIAT-version av en sallad.

Vi åt och åt och åt och åt...
Tillslut tog det stopp.
Jag höll på att spräcka magsäcken ;)
Eller ni vet när man proppat i sig så mycket så det KÄNNS som den ska spricka.
När man blir så där JULBORDSMÄTT, typ.
Det gjorde ont.

När vi skulle börja gå hemåt efter lunchen orkade jag knappt gå.
Jag ville bara lägga mig på asfalten och VILA LITE.
Jag vaggade fram som en gås.
Alternativt en kvinna som ska föda barn vilken sekund som helst ;)

Jag kan säga att vi åt klockan 12.00 idag.
Nu är klockan 18.05 när jag skriver det här...
Och jag är fortfarande mätt!
Det blir kaffe och KANSKE någon macka sen.
Vid 22-tiden ;)

Så läste jag tidningen/Aftonbladet från igår...

Ser att det ska släppas en GAMMAL GODING på dvd.
IVANHOE!!!!!
Nämen dra mig baklänges!!!!!
Vem älskar inte den höjdarrullen?
Varje år så sitter jag där och FÅN-GLOR på en vacker riddare ( Anthony Andrews ) som kämpar på dom godas sida, Kung Lejonhjärtas, och VINNER!
Den är lika mycket tradition för mig som "Kalle Anka" på julaftonen.
Inget ÅR är komplett om man inte sett Kalle & Ivanhoe, så är det bara.

Tyvärr väljer ju Ivanhoe fel tjej varteviga år...
Tycker jag då ;)
Jag gillade den vackra judinnan Rebecka som Ivanhoe räddar och inte den MESIGA prinsessblondinen.
( Ful prinsesskrona hade hon också ;)

Varje år, sedan jag var liten, har jag då suttit och ÖNSKAT att slutet skulle bli annorlunda.
Att han skulle välja Rebecka istället för MES-BLONDINEN.
Men slutet ändras aldrig, och jag blir lika besviken varje gång.
Trots att jag nu är 38 år nu, och vet att det inte ändras någon handling i en film som är inspelad för 150 år sedan så hoppas jag ändå...
Fast jag älskar Ivanhoe iallafall.
Jag tror att jag måste köpa den där dvd´n.
Och bara HA den liksom...

Jag tror inte att jag kommer sätta mig och titta på den överhuvudtaget egentligen...
För traditionen är ju att se den på nyårsdagen.
Men jag vill ha den OM den skulle sluta sändas på tv...
Man vet ju aldrig.
Då skulle jag kunna upprätthålla den fina gamla traditionen ändå, och se IVANHOE.
Snacka om att man har ett Ilandproblem.
Att jag måste köpa en film OM den skulle sluta sändas...
Det känns faktiskt som om jag har ganska MÅNGA Ilandsproblem nu.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0