Jag känner mig ledsen...

Jag borde vara glad...
Men jag känner mig ledsen.

Pratade med min chef förut.
Om lite praktiska saker ang jobbet och idag.
Jag fick reda på att jobbet jag varit intresserad av fortfarande är " PÅ "!
Sista ansökningsdagen är tisdag.
Loppet är alltså inte kört.

Hon meddelade också mig min nya lön.
Det blev en löneförhöjning på 1000 kronor!!!!
Det fick mig att vakna upp ur min What-to-do- dvala här.
Jag kan inte lämna kommunen som arbetsgivare!

Jag har precis skickat in min CV till det där jobbet jag skulle kunna tänka mig.
Det finns inget som säger att jag får det, jag kan alltid tacka nej OM jag skulle få det.
Men jag kan nog inte stanna kvar på mitt nuvarande jobb.
Lönemässigt kommer det inte gå ihop.

Jag känner mig som en djävla svikare.
Bara av att ha slängt in en ansökan.
Fasen, det känns så orättvist.
Varför skulle det där djävla BORGARPACKET göra så här?

Jag är glad att jag får mer pengar i plånboken.
Jag är ledsen att jag måste göra val pga av plånboken.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0