Kaninjakt!!!!

Herregud!
Vilken djäkla kväll.
Det är här på Söderväg ALL ACTION är!!!!

Jag kom hem från jobbet och det skulle bli grillat med lite vänner ute i trädgården.
Så hade vi precis ätit klart.
Sonen var på studsmattan och mamma hojtar :
"Joar, Joar, skynda dig, det är små rabbisungar vid björnbärsbuskarna!!!"

Sonen kutar dit och så hör jag mamma igen :
" Nej, rör dom inte, det måste vara något fel på dom, dom är så slöa, nej, ta inte på dom."
Jag blev lite nyfiken, vad håller dom på med?
Och så gick jag ut.
Tänkte:
Bara det inte är några MYXOMATOS-SJUKLINGAR...

Så såg jag...
Rabbisar????
Det var ju inga rabbisar...
( Vildkanin på gotländska ;)
Det var ju små, söta Tamkanin-ulltusse-ungar!
Jag fiskade upp den ena superlätt.
Morsan for in i garaget och fick fram en gammal slakterilåda.
Ner med lite tidningar och i med kaninen.

Så stod nästa kanin på tur.
Sonen letade i björnbärssnåren och jagade fram den andra och jag högg den!

Min älskade son skrekfrågade direkt :
" Mamma, snälla mamma, Ååååh , kan vi inte behålla dom. snälla, snälla???? "
Min kompis står brevid och säger :
" Ja, snälla, snälla, låt oss behålla dom "

Eheee, shut up, dear, dear friend...

Nja, du det tror jag inte, dom ser ganska dyra ut dom här kaninerna.
Det är nog RASKANINER tror jag.
" Snälla, snälla, snälla... "

Det blev en liten debatt om att behålla eller inte behålla...
Och vi sa att vi kollar tidningen om någon sätter in en annons, annars sätter vi in en annons om några dagar!
Kanske du kan få en som "hittelön" sa jag...

Mamma höll på att få TOKSPEL...
Vem ska ta hans om dom där kaninerna?
Vart ska du ha dom hade du tänkt dig?
Ja, jag kommer inte hjälpa till med dom, bara så NI vet!
Bla, bla, bla...
Jag sa till min kära mor :
RELAX, vi har dom max några dagar, dom är säkert dyra och någon måste sakna dom...
Mamma blev sur ;)

När vi dessutom plockade in dom små liven i källaren fick mamma nästan ett slaganfall!
Men vem har sprungit där upp och ner och GULLAT mest med Ulltussarna tror ni?
Jo, morsan såklart.
" Såja, små vänner, såja... Hörde jag upp i trappen från källaren.
När jag då pikade henne lite, sa hon :
" Jag måste ju springa ner och kolla så dom inte ställer till med någonting "

Men eller hur...

Vad kan dom liksom ställa till med när dom sitter i en stor plastlåda med höga kanter och en gammal brödlåda som lock ovanpå.
Säg mig vilket BUS dom kan hitta på då???
Riva hela kåken och gnaga sönder alla telefonledningar???
Säkert ;)

Ja, det fick bli en tur till ÖB där vi handlade hö och sågspån.
Sonen fick plocka lite maskrosblad och klöver.
Och så en liten, liten skål med vatten.
Och en liten handuk som dom kurar ihop sig på och sover :)

Dom har det KANON!
Och dom är dessutom Supertama.
Dom sitter och låter sig bli kliade och sover i knät på en.
Helt oroligt.

Och nu blir det bilder, håll i er, dom är SÅÅÅÅ SÖTA!



Innan vi varit och shoppat på ÖB och shoppat spån och hö...





Här ligger Ulltussen och vilar på rygg...
Nice...







Så släppte spänningen och dom kunde börja käka.
Mumsfillibabba ;)
Dom har fått nya namn också, vi har enats om Fluffis och Ulltussen!

Så har jag varit lite spexig på jobbet idag.
Har börjat på en liten skojsig sak, som ska bli en följetong tänkte jag mig...
"Dagens Assistent" är rubriken.
Med undertexten:
"Den positiva assistenten"  & "Den lite negativa assistenten".
Ni får GISSA vem som är jag ;)



Det var allt för idag.
Jag är helt slut.
Men har haft rätt kul ändå :)
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0