Kärringvarning á la MAJOR ;)

Alltså jag börjar bli skrämmande lik min mormor...

Idag var jag på ÖB.
Skulle handla lite saker och går mot kassan.
Hamnar vi KAK-FYRKANTEN.
Går ett varv och spanar.
Ser MANDELKUBB!

Fasen vad jag blev sugen alltså...

Häromdagen fikade jag med en kompis.
 Hon bara sådär " allmänberättade " att hon hade för någon dag sedan varit på Atterdags och handlat.
Hon hade köpt Mandelkubb.
Av den sorten som våra MORMÖDRAR alltid hade hemma.
Det var en speciell sort som fortfarande finns som har ROSA och lila på påsen ;)
Och som vi åt men inte tyckte sådär JÄTTEMYCKET om då.
Men i brist på annat tryckte man i sig ;)

Så blev vi lite äldre och då gillade vi helt plötsligt mandelkubb.
Och Gröna Marmeladkulor.
Och apelsinkarameller.
Och polkagrisar.
Och sjöfrukter.
Och punchpraliner.
;)
Och gud vet vad mer.

Men Mandelkubben har liksom fallit i glömska hos mig.

Tills min vän tog upp det där med inköpet av sina mandelkubb.
Idag när jag såg mandelkubben på ÖB tänkte jag att jag måste köpa hem.
Och ha i en kakburk och bjuda på.
Kaffe med mjölk och en mandelkubb.
Helt otroligt gott :)

Så strosade jag vidare mot kassan och nästa stopp blev GODIS-FYRKANTEN.

Då ser jag en förpackning med SJÖFRUKTER!
Dvs belgisk chokald med mjölkchoklad utanpå och nougat inuti.
FASEN...
Skulle inte en kartong med SJÖFRUKTER vara en HÖJDARE att ha hemma i skåpet och kunna bjuda på också?????
Va???
Jag överlade med mig själv, tyst ;) och sneglar åt sidan...
Då ser jag dom GRÖNA MAMELADKULORNA också.

Nä, nu blev det FÖR JOBBIGT.

Alla mormors bjudsnaskisar på ett och samma ställe!
Jag fick nästan kortslutning ;)
Vad välja, vad välja????
Det blev ENDAST mandelkubben som nu är nedstoppade i en av mina fina kakburkar.
Som skall avnjutas när MANDELKUBBS-FANTASTER kommer på fika :)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0