Sågspån och hö...

I förrgår dammsög jag.
Idag dammsög jag.
Vad kan det bero på?
Hm...
En kanin typ...

Så himla mycket så vi släpar runt på våran nya lille kelgris, innebär det att det sprids en massa sågspån och hö i lägenheten.
Och just därför kom jag på varför jag inte ville ha fler djur ;)
Jag blir STÄDMANISK!

MEN...
Det positiva med en kanin är att han springer inte lös och skitar ner.
En katt eller hund drar ju i en hel del smuts överallt.
På golv, soffor, köksbänkar ( katter iallafall ) sängar...
Ja, ni som haft katt & hund vet.
Men kaninen ramlar det ju bara av lite sågspån och hö när man lyfter upp honom, så det är HELT OK!!!!
Jag överlever :)

Fast det kommer nog bli mer dammsugning i framtiden än vad jag har lust med.

MEN...
Igen då...
Jag får också skylla mig själv.
Jag hade ju bestämt att kaninen skulle bo i källaren på natten.
Fast sen vi fick Leo så har han ju bott vid oss, i hall / trappen.
Där jag hade kattlådan förr.
Nu har jag inte hjärta flytta ner vår lille kaninprins i källaren.
Så då får jag skylla mig själv att vi har sågspån i hela lägenheten.
End of complaint ;)

Nu ska jag ut i trädgården och sonen och jag ska släppa ut Leo i "Canina Sunwing Resort" för första gången.
Får vi se vad han tycker om det.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Hehe vet hur städkänslan känns. Fast, jag e inte av samma städgener som du - tyvärr, får jag säga. En grå katt och en vit gör ju inte att en svart soffa blir snygg sådär av sig själv inte!! kram

2009-06-20 @ 16:44:11
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Mmm, I know... Därför är en kanin helt perfekt, inge hår överallt ;)

Bara sågspån.

Fast fördelen med katten är att den är rumsren, det tror jag inte vi kan få Leo att bli.

Han blir lätt kissnödig om han är för länge från buren, inte så kul.

But we love him :)

KRAM!

2009-06-20 @ 23:13:58
Postat av: Karin

Så fin han är =) Har haft en likadan....det går o få dom rumsrena, min gick på kattlåda. Kramis

2009-06-21 @ 11:40:55
Postat av: Bloggaren Herself

Mhm... Låter intressant!

Får du gärna berätta hur du lyckades med det :)

Vill gärna ha en kanin som går på låda, då blir han ju snudd på perfekt som husdjur ;)

Kram

2009-06-21 @ 19:46:17
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0