SEMESTER!!!!


Jag har semester!!!!

Känns både bra och lite sorgligt.
Just iår...
Chifen tyckte VERKLIGEN INTE att jag behövde ha semester I EN HEL MÅNAD!!!
Du kommer inte ens hinna sakna mig så är jag tillbaks, sa jag.
Johooo, måste du åka hem ikväll, du kan väl jobba dygn?
Jag älskar mitt jobb.
Så är det bara.
Kul att vara poppis :)



Semester.
Jag fattar faktiskt inte att det är semester.
Och så känns det lite typiskt.
Jag lever på alvedon nu, jag har FORTFARNDE feber.

Chifen och jag skulle göra ett ärende idag.
En kort promenad krävdes.
Jag höll på att svimma i hettan och fick köpa mig en kall dricka som jag höll mot pannan.
Feber och högsommarvärme, ingen HÖJDARKOMBINATION!
Jag klagar absolut inte på värmen, men på min feber :(

Men jag ska ta det lugnt alla dagar FÖRUTOM imorgon.
Då är det en del PYSSEL som behöver fixas.
Hårklippning, kolla ett mönster, bibloteket och presentfix till två som fyller år.
Jag räknar med att vara klar till klockan 13 iallafall.
Då är det trädgården som gäller.
Skuggan och handarbete.

Jag räknar med att bli klar med det GRÖNA, hopplösa, tråkiga, men SKITSNYGGA ;) sjalen!
Då är jag FRI att göra något NYTT, oprövat mönster!
Hurra :)

Så har jag VERKLIGEN fått en IDÉ som jag kommer försöka förverkliga.
En riktig snilleblixt.
Vad gäller jobb.
Om mitt nuvarande tar slut eller det inte går att vara kvar lönemässigt.
OM jag måste sätta mig på skolbänken.
Jag har ju hela tiden sagt att jag vill jobba inom vård & omsorg sen jag började.
Och utbilda mig ordentligt.

MEN...
Jag känner bara: ABSOLUT INTE!!!!
Att fortsätta inom ett yrke där det finns så mycket GNÄLLSPIKAR, latmaskar, och inkompetenta människor ÄR JAG FÄRDIG MED!

Obs, nu menar jag INTE mina NUVARANDE arbetskamrater, dom är kanon!

Jag menar vård och omsorgspersonal över lag!!!
Jag borde ha lite SPUNK och stå på barrikaderna och slåss för dom som behöver det, men att kanske behöva gå tillbaka till ett arbetsklimat jag har lämnat för fem år sedan lockar inte...
Ju mer jag tänker på det...
Det är lite som att PISSA i MOTVIND!

Jag har haft en liten hemlig dröm som kanske skulle kunna förverkligas.
Jag ska kolla upp det iallafall.
OM jag måste göra något annat vill säga.
Nu ska jag gå och ta alvedon för jag känner mig inte KRY ALLS just nu.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0