Skällde & gormade...

Så kom jag hem från jobbet.
Kommer in på gården.
Ser en röd cykel med cykelkorg...
Ok, sonens kompis är här :)

Men senast i morse läste jag ett litet meddelande från hennes mamma att hennes dotter skulle få besöksförbud här...
Pga av nuvarande KANIN-INNEHAV.
Det besöksförbudet verkar var hävt nu på eftermiddagen ;)

Men det som fårvånade mig var att där sitter ungarna i en ...
HÖNSNÄTS-HAGE...
Och skuttande kaniner runtomkring.
Va?
Hm, vad pågår här?



Morsan hade byggt en liten KANINHAGE under dagen.
Que?
Amen hon är väl ändå helt OTROLIG!!!!
Igår då skällde hon och gormade och ställde sig SÅ frågande till vem som skulle ta hand om dom där små kräken...
Medans hon GULLADE I SMYG.

Och idag så har hon byggt en liten RESORT för dom små liven...

Jaha, sa jag med armarna i kors och undrade vad som hänt med den AVIGA inställningen?
" Ja men dom kan ju inte sitta inne dom små stackarna, i en mörk källare när solen lyser och gräset är grönt."
Näha, det kunde dom inte.
Ok, men nu tar ju du HAND om dom, det var ju det du INTE ville göra.
"Nä, ta hand och ta hand, jag har ju bara byggt en hage.
Dom é ju så söööööööta. "
Ok, I rest my case igen...

Det är som det brukar i den här familjen...
Ett jädrans HALLABALOO när ett djur ska införlivas i gemenskapen och sen går det inte att motstå att tycka om!
Mina föräldrar i ETT NÖTSKAL ;)



Sonen och hans kompis i den lilla kaninhagen, slösandes med sin kärlek på en ULLTUSS och en FLUFFIS ;)

Så till DAGENS ASSISTENT :



Lite humor skadar aldrig.
Inte ens i tråkiga situationer.

Så har vi fått en ny handledare.
Vi träffade honom för första gången idag.

Eeeeeh, om jag säger så här....
Synd att man inte är ALLVARLIGT SJUK, för SYSTER PETER skulle gärna få komma och ta hand om mig och lindra mina besvär ;)
En pudding med andra ord!
Är ni singlar och obundna, kontakta mig...
Jag vet var han finns.
Han var dessutom INTE RINGMÄRKT ;)
Nu ska jag på kalas.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0