Sprickfärdig!

Herregud...

Jag har ätit så mycket ikväll att jag är SPRICKFÄRDIG.
Vi har frossat så det räcker fram tills nästa århundrade.
Vi åt tacos/tortillas till middag och rabarberpaj med vaniljsås på det.
Plus LITE godis...
Och nu menar jag verkligen bara några bitar.
Jag är som en stoppad KORV.
Dessutom var det vitlök i en sås till maten, jag rapar vitlök så det står härliga till.
Natten känns UPPBLÅST, minst sagt ;)

Imorgon dövar jag min frossa med MILEN på P18 :)

Så kom vi hem nu och jag satte på tv´n.
Då visar dom reprisen på tv-serien "V"!!!!!!
Från 1982.
Första avsnittet.
Den serien visades sommaren när jag var 10, skulle fylla 11.
Jag och min sommarkompis Mia följde den SLAVISKT och vi tyckte att den var HUR BRA SOM HELST ;)
Spännade och lite läskig.
Rymdmänniskor som visade sig vara RYMDÖDLOR som skulle ta över jorden!
OoooaoooaooaOooaoOaoooo ( spökljud typ, mina berömda ;)

Nu ligger sonen här brevid och vi ser den tillsammmans.
Jag var bara tvungen och uppleva gamla "V-minnen" ;)

När vi hoppade ur bilen för en halvtimme sedan såg jag en massa folk ströva ner mot stan.
Partyklädda och lite...
Fulla.

Själv är jag nästintill i TRÖTTHETSKOMA!
Jag kom på mig själv att tänka :
Är min tid som "Ut-nykter-o-dansa-brud-verkligen-över-för-gott" ?
Det känns nästan så.
Att jag skulle lyckas hålla mig vaken och gå ut och mingla på krogen känns som att det ALDRIG blir av någe mer.
Jag pallar helt enkelt inte.
Jag orkar inte hålla mig vaken efter 23.00 för fan...

OM det inte gäller att jag håller på med ett HANTVERKSPROJEKT!
Då kan jag ju hålla mig vaken hur länge som helst, men krogen...
Nä, det finns inte en chans.

Det skulle vara toppen om dom kunde ha EFTERMIDDAGSDISCO så man åtminstone fick komma ut och dansa lite.
Men det finns väl inte för "snart 40"-åringar?
Eller?
Jag får se fram emot att gå på KNATTEDISCO med sonen istället.
Det är nog i LAGOM TID för mig ;)

Nu ska jag se lite till på "V" och sedan DÖ!
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0