Student.

Mamma och jag hämtade sonen på skolan idag.

Så ville hon åka på Linds, växthuset.
Perfekt tänkte jag...
Då köper jag den där SYRÈNBUSKEN till henne som hon ska få i försenad Morsdagspresent.

Jag fick syn på solrosorna och KLICK ... 



Sol inne sol i sinnet :)



Hibiskus TROR jag att det är.
Läste tyvärr inte på skylten men jag gissar.

Sonen hängde med fiskarna.
Karpar.
Dom har en som är stor som AS!
"Han" är klappvänlig och MATSUGEN ;)





Syrénbuskarna däremot var slut.
Men det kommer nya imorgon, så jag och sambon får åka iväg och köpa en.
Så åkte vi hem och...

Då möter vi STUDENTERNA!

Sicken tur dom har haft ändå...
Det sprack upp och solen kom fram.
Ingen värme men SOL iallafall.
Dom har kunnat åka runt och SKRÅLA för full hals och dricka sprit...
... och äta UTOMHUS under små partytält ;)
Hurra!



Lastbilsflak med studenter, skrålandes och skålandes.
Och DUNKA-DUNKA ;)



Hatten av ;)



Sjung om studentens lyckliga da´r!!!



Med tillhörande BILSTOPP utanför oss.
Studenterna hade kortege från hamnen och upp Stenkumlaväg.
Vilket medförde STOPP vid trafikljusen från hamnen och i rodellen vid söder.
Ingen kom någonstans ;)

En sak jag tänkt på idag...
När Flaken med studenter åkt förbi...
Och rutorna nästan SKALLRAT sönder av all HÖG musik...
Är...
MUSIKEN som spelas i högtalarna på vagnarna.

Det är faktiskt SAMMA musik som har spelats sen DACKEFEJDEN!

Jag hör:
" Jag ska OOa hela natten, oooa hela da´n "
" Jag ska köpa Vingar för pengarna "
" Living on a Prayer "
" Jump "
" You can´t touch this "
" Schools out for summer "
" Smoke on water "
" Enter sandman "
" Final Countdown "

Bara för att nämna NÅGRA, MÅSTE jag tillägga...

Bara en massa GAMLA, Good-old-HITS ;)
Vad beror detta på?
Beror det på att dom som lånar ut vagnarna och musikutrustningen kör samma band/cd som dom gjorde på "våran tid" OM och OM igen.
År ut och år in ;)
Eller är det verkligen " Dagens ungdom " som vill ha dom där gamla "godingarna" ????
Jag bara undrar...
Hm...
Visst var det EN DEL ny musik också men det mesta var gammal skåpmat från FÖRR.

Bra i-och-för-sig och UNGDOMARNA diggar som faaan.
Men ändå, GAMMAL MUSIK.
Samma MUSIK.
Svara på DET den som kan ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0