Trött fastän man precis vaknat...

Ja, och febern håller i sig.

Vilket innebär att jag är trött fastän jag precis vaknat.
Och fått mail...
Utomhusburen var såld.
Skitstart på den här dagen!
Jag vill inte ha värk i kroppen och myror i huvudet :(

Så måste jag bara hoppa tillbaka till igår...
Jag skrev ju att jag suttit och lyssnat / deltagit i min mammas och mosters "gagg-snack."
Medan jag satt där och försökte BYTA samtalsämne till lite NYARE ämnen att prata om, så tänkte jag :

"Undrar om jag ska börja prata om valet i Iran.
Undrar vad dom har för åsikter i om det var VALFUSK eller inte.
Undrar vad dom tycker om demonstrationerna och dödandet av protesterande Iranier.
Vet dom ens om det?
Vad tycker dom om presidentens agerande, är han diktator eller "folkvald"?

Ska jag CHOCKA dom lite och VERKLIGEN byta samtalsämne och se vad dom svarar??? "
Och så började jag SKRATTA lite, fnissa för mig själv.
Nä, jag tror jag skippar det...
Jag känner dom RÄTT väl, om vi säger så.
Jag har försökt förut.
Bara för att djävlas lite.

Dom vill helst prata om Allsång, vem var bäst i programmet igår?
Bästa Allsångsledaren, Anders eller Lasse?
Lotta på Liseberg var skit.
Morden i midsommer, sommaren är räddad, nya avsnitt.
Prinsessan Vicktoria & Daniel Westling, ska han orka vara med när Vickan fyller år?
Och annat HETT i nöjesbranschen ;)
Eller gamla minnen.
Eller sjuklingar.

Min moster skulle nog haka på en liten stund om IRAN, för att hon vill vara artig och för hon är ganska nutidsorienterad.
Men min mamma skulle SNABBT börja prata om "det vanliga ältandet" och min moster skulle då TACKSAMT haka på igen.

Nä, sitta och debattera VÄRLDSPROBLEM, lite YTLIGT...
Det är inget som ligger dom två VARMT om hjärtat ;)
Det är DÅ jag kan sakna min far ibland...
Där var det iallafall EN som hängde med!

Bara jag tänker på dom där två blir jag full i skratt...
Dom é så corny liksom...
Så, nu var JAG på gott humör ;)
Dags att byta kaninlådan.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0