Bak,termobraller och Billgren.

Jag har en deg som jäser.
Det ska bli bullbak om en liten stund :)
Sen packar jag för jobbet, fixar mat och SEN ska jag ut och promenera i solen!!!

Så till sonen.
Den här vintern har jag skrivit MYCKET om TERMOBYXOR!
Men det har också varit den MEST HETA POTATISEN mellan mig och sonen sen 3-årstrotsen.
Man skulle kunna kalla den här vintern för " Termobyx-trotsens vinter"-
Jag BLIR GALEN!!!!
Och tyvärr kommer jag att skriva om dom här djäkla termobrallerna IGEN!!!!!
Nu, närmare bestämt ;)

Sonen skulle iväg till skolan.
Sambon stod utanför och skulle skjutsa honom.
Skynda, skynda och så skulle han ta på sig det sista...
The Termobyxor!!!!
Tvärstopp...

" Jag tar med mig dom till skolan, försökte sötnosen... "
Nähej du, på med byxorna...
" Neeeeeeeeeeeej, men jag tar på mig dom där... "
Näpps, du tar på dig dom här hemma, NU!
"Neeeeeeeeeeeej, men jag lovar att ta på mig dom när jag kommer dit!!!!! "

Till saken hör att när barnen kommer till skolan så får dom inte gå in i skolbyggnaden före klockan ringer.
Om dom inte har föräldrar med sig eller det är världens busväder.
Dom får vara ute.
Alltså vet ju jag att han går inte in och sätter på sig några djäkla termobraller på skolan iallafall...
Så den "gubben" går inte....

Vi forsatte vårat GNÖL som är skrivet ovan...
I ca fyra minuter...
Fyra minuter kanske inte är så lång tid, men jag lovar att står man och upprepar sig i samma ord och OM samma sak, som man dessutom tjatat sig BLÅ om många, många gånger tidigare...
Så känns FYRA minuter som en djävla EVIGHET.

Jag brukar ha TÅLAMOD men det brann till rätt snabbt.
Ämnet är liksom UTTJATAT och sonen vet vad som gäller!

Han börjar grina av frustration.
Som vanligt...
Fortsätter vägra.
Så säger han :

" Du är så himla elak när det gäller det här med TERMOBYXER mamma !"
Ja, det är möjligt men jag vill inte att du ska bli sjuk för att du går för tunnklädd.
Det är minusgrader ute.

Och så blir man KRÄKFÄRDIG för att man låter som sin mor, för att man känner igen hennes ord och hur förbannad man var SJÄLV när vi hade SAMMA argumentation.
Man vet liksom hur han känner sig men vet ändå vad som är bäst...
Jobbigt läge ;)

Han fortsätter :
" Men pappa låter alltid mig få min vilja igenom och jag får ta på mig byxorna på skolan..."

Jaha, men eftersom du inte får gå in och ta på dig byxorna innan ni ska in så blir ju pappa LURAD av dig...
Eller hur???

" Jo, men han bryr sig inte."

Jo, det skulle han nog göra OM HAN VISSTE att du LJUGER för honom.
Du lovar att ta på dig ett par byxor som du sen INTE tar på dig, eller hur???
" Nä, men han TROR det iallafall, att jag gör som han säger."
Tror ja, men det är inte sjysst att ljuga och det är inte bra att gå utan termobyxor så att du blir kall.

" Jamen INGA andra mammor eller pappor tvingar sina barn att ta på sig termobyxor när dom ska till min skola!
Det är bara du, det är så taskigt."

( Bara jag, tjena... )
Ja, men jag går inte på ditt LJUGERI om att "ta på sig brallerna på skolan ", SORRY...
Om din pappa och ALLA andra föräldrar köper DET argumentet så kan inte jag hjälpa att dom är så himla KORKADE!!!
Jag köper det inte, BRALLORNA ska på NU!!!!!!!!!!!!!

Sonen vrålar då mellan snörvel attackerna :
" Faaaaaaaaan jag HATAR att du är så himla SMART mamma!!!!!!!
Varför kan inte du vara lika KORKAD som alla andra föräldrar??? "
Gav upp och satte på sig byxorna.

Då höll jag på att börja skratta.
Bet ihop och svalde skrattet.
Ja, smart vet jag inte, men jag har väl varit liten själv och INTE haft en mamma som har stått på sig.
Och TYVÄRR, tyvärr för sonens del...
Har jag bestämt mig för att en KAMEL ska gå igenom ett NÅLÖGA, då SKA kamelen igenom...
Jag ger mig fan inte förrens kamelen är igenom.
That´s it!
Nog om "Termobyxfrågan" ;) nu.

Så till Heléne Billgren.
Hon var hos Malou igår.
Så härlig hon var då.
Ser ut som " Hej-kom-och-hjälp-mig", lite somJAG kan man säga ;)
Men är så himla häftig.
Det är hon som för övrigt har en INKÖPSLISTA tatuerad på armen, bara DET liksom...

Hon har tydligen börjat måla.
Eller rättare sagt hon har tecknat i kol förut, och nu har hon vågat sig på att måla i andra tekniker.
Hon visade upp en tavla som hon tyckte mycket om själv.
Så pratar hon om konstverket och avslutar med :

" Jag är NYKÄR i min egen konst! "

Amen hur TUFFT är inte det att säga så?
Det ska jag verkligen komma ihåg att använda mig av!

Jag är NYKÄR i mitt skapande av den här sjalen.
Jag är NYKÄR i mitt skapande ÖVERHUVUDTAGET!!!!
Så bra att använda sig av när SJÄLVFÖRTROENDET sviker.

Fast jag har har blivit LITE bättre nu på att vara MALLIG över det jag gör.
OCH jag säljer ju.
Alltså finns det EN LITEN, liten klick människor som gillar det JAG GÖR.
Och jag skryter ju till höger och vänster här på bloggen om hur fint det blir :) :) :) :)
Så lite bättre har jag blivit på att vara KÄR i MITT SKAPANDE!
OCH STÅ FÖR DET!!!!!

Dagens Heja blir :
Heja Heléne Billgren!
Tack för ett bra citat att använda sig av!
Nu ska jag ut och sporta:
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0