Ej nattuggla.

Idag har jag faktiskt haft huvudvärk.
Pga av sömnbrist.
Man ska inte ha nattjobb i min ålder, särskilt inte när man inte är en nattuggla.
Vilket jag inte är.
Möjligvis en RUGGUGGLA, men inte en nattuggla.

Så till lite HUDSNACK, för det var längesedan jag skrev om.
Jag är väldigt glad just nu.
Nedtrappnigen av medicinerna GÅR MYCKET bra.

Mitt ansikte har inte havererat i ett ACNE-INFERNO och jag är helt SLÄT!!!!
Otroligt skönt.

Hoppas nu verkligen att det håller i sig, men det tror jag.
Jag har varit väldigt duktig och inte fuskat med något saltigt.
Känns inte så svårt nu när jag har accepterat detta.
Lite fusk när jag äter tabletter går bra, så då får jag nöja mig med det.
Jag får avstå från restaurangätning.
Till middagsbjudningar får jag ta med mig egen mat.
Låna en ugn eller något ;)
Allt går bara man vill.

Nu har jag ätit 1 tablett varje dag istället för 2.
Det har förut brukat haverera efter någon vecka, men inte denna gång.
Jag ska nästa vecka börja med tabletter varannan dag.
Jag håller tummarna för mig själv...

Så gick jag här och funderade idag...
Så glad jag är att jag är en liten "egen företagare " som slipper betala lokalhyra.

Läste igår ( eller förrgår ) om småföretagare som har det väldigt tufft nu i lågkonjukturen.
En efter en får klappa ihop sina små affärer för ingen handlar.
Ingen spenderar pengar på "ditten&datten" längre, utan bara behövliga saker.

Jag är glad att Bolaget säljer mina sjalar på kommission.
Jag förlorar inte ett smack tack vare min braiga deal.
Jag är glad att jag har en liten bod på gården som jag har ärvt.
Jag är glad att jag faktiskt ändå har sålt ca 1 sjal i månaden sen i november.
Jag är glad att folk faktiskt handlar mina sjalar så att jag kan forsätta producera.
Och som sagt...
Jag är glad att den där drömmen, om en liten butik i stan med lokalhyra inte har blivit sann.

För övrigt så blev jag klar med BÅDA mina pulsvärmare igår.



Dom har jag haft på mig idag, istället för vantar.
Passade på nu när det var så soligt och varmt :)

Nu ska jag nog göra pulsvärmare till min moster ikväll.
Sen bli det KUDDPROJEKT.
Sen ska jag göra klart den där TRÅKIGA bruna sjalen.
Blä.
Men ibland måste man göra "tråkiga" saker också ;)
Det kan inte bara vara lattjolajban ens i handarbetsvärlden...
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Lyssna på den här:

Hur mycket fick jag i sjukpenning från försäkringskassan för två veckors sjukskrivning?

2421 kr!

Det gör väl en timlön på sisådär 30 kr, härligt va?

Man undrar ju ibland varför man håller på...

Gick det bra med magen?

/ Jenny

2009-03-12 @ 20:20:22
Postat av: Bloggaren Herself..

Du skojar...

Det måste ju vara FEL???

Vet inte hur det funkar med sjukpenning när man är egen företagare, men det låter inte klokt att du bara skulle få ut så lite pengar...

Fy tusan...

Då ska du alltså vara glad att det bara var halsmandlarna som du tog bort och att det inte var något ALLVARLIGT som du var tvungen att vara sjukskriven längre för.

Se till att hålla dig frisk och undan olyckor för annars hamnar du kanske på "Fattighuset / Ättestupan" om du har riktig otur.

Nä, inte för att jag hurrar för att vara kommunanställd men det är bättre än dina villkor låter det som :(

Magen är finofino idag.

Det var nog en liten matförgiftning som spökade.

Ingen kräksjuka tack & lov.

KUL att du hittade mig på Facebook!

Jag har skrivit ett litet meddelande till dig där.

Nu är det läggdags för en MKT TRÖTT Madde.

Vi hörs, kram.



2009-03-12 @ 22:17:16
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0