Här är jag, äntligen ;)

Här är jag, äntligen ;)

Jag antar att ni saknat mig, ha, ha...
Här har det firats födelsedag HELA DAGEN kan jag meddela.

Det började klockan 09.00 med uppvaktning av dagens födelsedagsbarn...
The Son, The myth, The Pussigull!

Sonen fyller NIO och redan klockan 7.30 när jag kom ut i köket hördes :
" Mamma, när kommer ni och sjunger ? "
Den annars SÅ MORGONTRÖTTE sötnosen var redan vaken och låg och väntade.
Jag gick in och gosade med honom och sa att vi kommer vid 9-tiden.
När mormor och sambon masat sig upp.
Sonen höll ut ;)



Här öppnas det FÖRSTA paketet...

Jag och sambon hade köpt ett KASSASKRIN med nyckel och myntfack.
Allt för att främja att sonen sak SPARA alla pengar han får i present och i veckopeng.
Han vill gärna ha en liten egen mini-dator...

Men dom kostar ju ca 3500, så då får man försöka att lägga pengar på hög som sagt.
Annars går ju ofta veckopengen till små, onödiga, leksaker, så är pengarna VIPS BORTA.
Kassaskrinet var en bra present, han är VÄLDIGT motiverad att spara nu kan jag säga.
Så tipsade en av mina kusiner honom att skaffa en KASSABOK så han kan bokföra sina pengar.
Bra idé.

Det blev kassaskrin, Melodifestival-cd, eltandborste ( ja, han har önskat sig det ;), "High school Musical3-dvd och 200 kr var från mig, mamma och sambon.
Sonen var mycket nöjd!

Så hade jag bara TVÅ saker att göra idag.
Duka borden och baka en tårta.
Allt annat var klart och bara att plocka fram.
Dukade borden, det tog en kvart.

Så skulle jag baka Marängtårta.
Det gick åt HELVETE!
Jag fick till botten.
Sen blev det FYRA försök till att få till överdelen på tårtan.
Jag svor och förbannade.
Sambon var i affären och jag sa till honom att köpa färdiga tårtbottnar FÖR SÄKERHETSSKULL...
Och bananer.

Fjärde försöket till toppen lyckades iallafall och blev PERFEKT!
Jag la på fyllningen och så skulle jag och mamma hjälpas åt att "vända över" toppen från plåten och då...
RAMLADE HELA SKITEN ISÄR!!!!!!
Det bara ramlade i små öar.
Då ville jag DÖDA någon.
En tårta som skulle ta MAX 45 minuter tog TVÅ timmar och 45 minuter!!!
Och så gick den inte att äta.
Eller jo, äta gick det väl, men VISA UPP tårtan för gästerna hade jag inte lust med.

En mysdag med förberedelser i god tid blev TÅRTINFERNO!!!

Så´n här otur brukar jag aldrig ha!
Men man kan inte alltid ha flyt.
Det blev köpebottnar med fyllning av marsan, banan och jordgubbar.
Det funkade det med.
Synd bara att jag inte tog det från början så hade jag sparat en hel dag och kunnat umgås med sonen.
Jag hann in i duschen, fixa mig och vi dukade fram, så kom gästerna.
Pijuuu...



Lite suddig bild från fikabordet :)
Vi blev 17 personer till att börja med, sen kom tre till, lite senare.
Så tjugo allt som allt...
Det blev inte mycket kvar av fikabrödet!!!
Kanoners, alltså måste det varit gott ;)

Höjdpunkten för sonen var faktiskt att pappa, Bonus och syrran kom.
Han blev så GLAD så det var inte klokt!
Och överraskad.
Världens bästa födelsedag, sa han lite senare.
Tror jag det...

Folk kom vid 15 och dom sista gick vid 18.
Vi ryddade undan och diskade.
Sonen had önskat sig Tortilias och taco-tjofräs till middag ( såklart ;)
Vi bjöd in en av mina kusiner att stanna på middag.



Middagsbordet vid 19.30.
Tänk att man kan vara hungrig trots att man ätit så mycket snask...
Vi tryckte i oss mat.

En av mina vänner ringde och ville ha receptet på en äppelpaj som jag gjort.
Hon och hennes man hade också tänkt äta tacos hemma vid sig.
Men det blev ändrat till varsinn SILLMACKA.
Dom var för mätta efter kalaset :)

Sen blev det fika och Robinson.

Nu sitter dom andra och ser Sverige-Portugal.
Jag bloggar och snart ska jag gå och sova.
Det har varit en lång och rolig dag.
Förutom tårtfan då.
Jag återkommer imorgon.
Kalasrapporten slut.
Sticka lugnt :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0