Inte stickat.

Ikväll har jag inte stickat.
Bara 3 varv, sen tappade jag sugen.

Idag så fick jag katalogen "Stoff & Stil ".
Jag har läst, tittat, läst, tittat, läst, tittat, läst hela kvällen.
Om och om igen.
Hittat mönster, TYGER och lite stickatmönster som jag ska beställa.
Det var väldigt mycket Maddestuff som fanns att fynda där kan jag säga :)
Det får bli på nästa lön.
Men det blir att kul paket när det väl kommer.

Så har jag sett ETT tv-program idag.

"Halv 8 hos mig "
Det har ju varit gotlänningar denna vecka.
Som den GOTLANDSPATRIOT man är så måste man ju se programmet.
Jag har gapskrattat...
Den där "speakern" Helge Skoog var ju hur rolig som helst.
Rena rama SPÅNSNACKET, inte mycket manus där inte.
Tror jag iallafall...

En kompis hade skrivit på sin blogg att han skulle bort ( eller något liknande ).
Hon uppskattade inte honom.
Det gjorde jag!!!
Han var ju hur skön som helst!
Och 3 av 4 deltagare kände man ju till, så då blev det ännu roligare.
Synd att det inte var mer GOTLAND nästa vecka för då hade jag fortsatt att se det.
Nu går jag tillbaka till mina vanliga vanor och ser Rapport.
The best program in the whole wide world :)

Enda ljuspunkten på den här dagen...

Jag känner mig lite Pissed Off idag faktiskt.
Känner mig väldigt misstänksam.
Och det kommer jag förbli tills jag blir överbevisad.
Har man "rent mjöl i påsen " så kan man väl bara visa upp "påsen"...
Eller hur?
Jag gillar inte hemligheter och smussel.
Öppna kort eller ta korten och stoppa upp dom i röven, TYP...

Imorgon åker sonen.
Just när helgen börjar och man ska ha tid att umgås.
Det blir ju inte riktigt det samma när det är skoldagar.
Även om jag är ledig så går ju han i skolan.

Han ska på skidsemester.
Fast det blir nog en härlig och kul semester för honom.
Jag tycker ju då inte att det är så kul med det här bilandet på fastlandet...
Jag är alltid så rädd att det ska hända något.
Älgar, snö, isiga vägar.
Jag vill helst att han stannar på samma Ö som jag.
Kräver av hans far att dom måste höra av sig vid ankomst och avfärd.
Och det gör dom ju...
Hm, jag hoppas den här veckan går fort.

Nu ska jag krypa till kojs och hoppas att imorgon blir bättre än idag.
Sticka lungt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0