Kvinnokraft..

På tal om kvinnokraft...
Idag träffade jag en kvinna som jag blev så imponerad av och...
Ja, nästan kär i :)
Hon kom fram och satte sig och pratade med mig när jag satt och "väntade" idag.
Jag stickade och hon blev intresserad.
Och vi började prata...
Hon höll också på med stickning och en massa annat pyssel som jag också gör :)
Vi bara satt där och blev mer och mer involverade i vårat snack om olika hantverk och tekniker och GUD VET VAD...

Jag kände bara :
Ååååh vad jag längtar efter att ha en kompis som också gillar att HANVERKA!!!!
Ja, det gör jag faktiskt.
Jag vill ha det som när jag gick "Hantverkslinjen " på Folkan.
Där kan vi snacka POSITIV KVINNOKRAFT!
Där kan vi snacka härliga tanter och tjejer som SKAPADE ihop.
Där kan vi snacka om POSITIVITET utan tråkig konkurrens.

Jag vill ha någon som jag kan prata sån´t som jag GÖR MESTA DELS av min tid.
Någon som den här kvinnan som jag pratade med idag.
Jag får fan ta och skärpa mig nu och försöka komma iväg på nå´t Stickcafé eller gå på Langska och kolla om det bara är jag I DEN HÄR ÅLDERN som gillar att hantverka?
Jag kan väl inte vara helt ensam???

LIte senare kommer jag tillbaka och bloggar om " Kåta Hyndor på krogen "...
Ursäkta titeln men det är inte jag som myntat det uttrycket.
Jag blev faktiskt lite BEKLÄMD idag, å mina ÅRS-och MEDSYSTRARS vägnar.
Det blir inte kul läsning, mest pinsam.
Känsliga läsare varnas ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

SYND att du inte stannade i Stockholm, här finns massor med glada sticktanter/tjejer! Och du skulle kunna lära mig att sticka nästan lika bra som du gör... Är snart klar med mitt första riktiga plagg!

Ska lägga ut en bild på facebook sedan.

:D

Kram / Jenny

2009-03-31 @ 19:46:25
Postat av: Anonym

Ja...

Det skulle vara för den sakens skull då´ra,

att jag skulle bo i stockholm.

Lite synd är det...

Jag har faktiskt inte direkt några vänner som vill starta en grupp, syjunta eller liknade. För dom har inte samma intressen som jag :(

Jag ser fram emot att kolla vad du har skapat!!!! Spännande...

Allt bra annars?

Kram Madde

2009-03-31 @ 20:33:07
Postat av: Jenny

Nej, men jag ingår inte heller i någon härlig stickgrupp, men jag vet att det finns om man nån gång skulle ta sig tid. Jag känner bara en tjej i min ålder som stickar, men vi träffas aldrig och stickar tillsammans. Har du gjort den fina koftan du har på dig på senaste bilden? Såna svåra kommer jag aldrig att klara...

Jag mår bra, men önskar att dygnet hade ca 50 timmar. Nu när jag börjat det här plagget vill jag bara hem direkt efter jobbet och sticka = sackar efter lite på jobbet och blir stressad för det...Och hemmet sköter sig ju inte självt heller, så även om man BARA vill sticka, så går det inte. Minns med saknad mina cirka tre månaders ledighet innan jag startade firman, vilken härlig tid! Jag cyklade runt med min lilla akvarellväska och slog mig ner där jag hittade nåt vackert att måla. Nu kanske jag målar ca en vecka / år... Ja, ja man får väl vänta tills man går i pension, ha ha.

Sticka lugnt!

2009-04-01 @ 19:28:15
Postat av: Bloggaren Herself

Ja du...

Den LYXIGASTE tiden i mitt arbetsliv har varit sedan jag började jobba som personlig assistent.

Jag brukar säga att jag har blivit pensionär mitt i livet...

Kanske inte så mycket utmaningar arbetsmässigt, men DEFINITIVT en massa ledid tid att göra det jag tycker om oxå.

Jag hinner med jobb, familj, vänner och hobby´s.

Jag tycker att det känns bra som det är precis just nu, i mitt liv.

Jobbet känns sekundärt jämnfört med min fritid.

Men hur det blir till hösten får jag se, pga av privatiseringen av "oss" assistenter.

Fast då har jag haft FEM, lugna, sköna år :)



Jag har inte stickat koftan som jag hade på mig idag, det är HM.

Men jag har en tunika på "G" såsmåningom i sommar.



Hinner du ta semester på sommaren nu när du har eget företag, eller hur funkar sådan´t???

Kram Madde



2009-04-01 @ 21:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0