Starur...

Vädret NU, är lite som innan mens...

Man går och är på ett DJÄVLA HUMÖR några dagar innan mens och fattar inte varför man vill mörda allt och alla.
Sur som ättika och hugger som en kobra.
Så får man MENS...
Och så tänker man :
JAHA, PMS, nu förstår jag varför jag varit så SUR.
Och man lär sig liksom aldrig fastän man haft mens i 25 år...

Så jämnförelsen med vädret...
År efter år så tänker man när det kommer SNÖSKURAR så här på vårkanten :
VA FAAAAAN!!!!!
Varför snöar det, när det inte varit snö på hela vintern, nästan...
Så kommer man på :
AHA, det är ju en STARUR.
Visst ja, och då är snön borta nästa dag.

De obligatoriska STARURARNA ska vara sju stycken.
Nu är vi inne på NR TRE...
Jag hoppas det stannar där.
Bakslag på våren idag alltså...



Usikt från fönstret nyss...

Idag fyller min mamma år.
69, närmare bestämt.
Kan man verkligen INTE TRO!!!!
Nu ska hon ju få det där " REKLAMBLADET / boken, som jag är lite OROLIG för.
Men, nya tag NÄSTA år, då djäklar ska vi komma på något bättre :(
Vi ska gå på fik och fira med en sen lunch...

Och den sena lunchen är pga av sonen...
Och båten.

Igår, efter jobbet, pratade jag med sonen och hans pappa när dom var i Stockholm.

Jag frågade om dom skulle ta 20.00 båten från Nynäshamn.
" Nja, 21.00 går den sa pappan...
Nä, sa jag, den går väl 20.00...
Nä, 21.00 sa han igen då.
Bla, bla, bla.
Vi pratade på och jag pratade med sonen om födelsedagsfirandet av mormor idag.
Så la vi på.

Klockan 21 ca ringer Ex-kroken...
"Hej, det är jag...
Du, du hade rätt, båten gick 20.00, vi har missat den... "

Told you so...
Sa jag inte, men tänkte...
Jaha, och inte kollade du biljetten nej...
Hela GLADA familjen var inkvarterade på hotel i Nynäs.
Exet sa att sonen var VÄLDIGT LEDSEN, för han ville gå i skolan som idag måndag...

Jag bad att få prata med sonen.
Sonen fick knappt fram ett ord i telefonen.
Han var helt tjock i halsen av gråt.
Men lilla gubben, sa jag, SÅÅÅÅ farligt är det väl inte?
Du kommer ju hem imorgon och du kan gå till skolan på onsdag ( skolan är stängd imorgon ).

"Joooo, men det är inte skolan.
Jag vill HEM, till Gotland, jag hem till ÖÖÖÖN!!!! "
Bröl-gråter han...

Sådan mor, sådan son... ;)

Jag är av den sorten av människa som känner :
" Hem ljuva hem. "
Jag tycker att en utflykt till Fårö över dagen är som en hel semester.
Jag har allt jag behöver och önskar i semesterväg, natur, aktiviteter...
På den här fantastiska KOBBEN.

Jag gömmer mig ALLTID bakom min dåliga lön som en ursäkt att inte kunna resa på semester någonstans.

Hade jag VERKLIGEN, verkligen, velat åka iväg så hade jag ju kunnat spara pengar.
Men jag har faktiskt ingen önskan om det.

Jag och sambon verkar tycka lika där.
Han är också hemmakär.
Vi planerar i EN kul helg om året på fastlandet med oss och sonen.
Det räcker liksom.
Sen blir det små utflykter runt om på ön.

Jag fick se världen som liten.
Det känns tilräckligt.
Visst, världen förändras, men varför resa när man har det bästa runt husknuten?
Jag bara undrar.

Nä, jag passar verkligen in i bilden som en Ö-egenkär gotlänning, enstöring och ur-in-bebodd-urgute.

Antar att sonen kommer vara ÖVERLYCKLIG när han sätter foten på gotlandsjord igen ;)

Så blev jag lite förvånad.
Jag plockade ju videkvistar för någon vecka sedan.



Dom står fortfarande i vasen och...
Det har blivit RÖTTER.
Jag blev eld och lågor faktiskt...
Visst måste man kunna plantera ut dom då?
Så kan man kanske får en liten VIDEBUSKE i trädgården???
Eller?
Jag är ju verkligen inte hemma på det där med växter och plantering.
Men jag gissar att om det kommer rötter så kan man plantera.
Jag ska testa.

Så till det VIKTIGASTE.
Det jag var så ledsen för igår.
Saker och ting måste försöka lösas.
Vi har TVÅ personer, bestämt oss för att något måste göras.
Godkännade från berörd person av fåtts.
Det blir ett försök att nå fram, göra så gott det går och hoppas på det bästa.
Håll tummarna.
Det känns bättre idag.
Sticka lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0