Svettig.

Strålande, STEKANDE, sol idag.
När jag och min arbetskompis stod ute och pratade imorse BRÄNDE verkligen solen.
JIPPIE!
5 plusgrader har vi, i skuggan...
Varmare i solen och ALL snö slaskar bort...
Var det tvunget att snöa över huvudtaget???
Slask och jock.
Usch.
Men en OTROLIGT härlig promenad hem från jobbet idag.
Jag njöt i fulla drag.
Förutom att jag höll på att smälta bort.

Långärmad tröja, tunika, kofta och min tjockaste svarta dunjacka.
Det blev en svettig promenad.
Jag fick stanna halvvägs hem och ta en mig koftan, gå med jackan öppen.
Igår var det ISVINDAR och snöstorm.
Idag SOL och värme.
Lite schitzofrent väder skulle man kunna säga...

Så hade jag en sådan himla tur att när jag passerade sonens skola, sonen var ute på rast.

Jag fick en PUSS och en KRAM mitt framför hans klasskompisar!!
Kors i taket!
Det lönar sig att jobba natt och vara borta lite ;)
I vanliga fall är det ju dödstraff på sådant gosande vid skolan.
Nu har jag käkat frukost och ska bara ta det lugnt.
Ska nog måla lite idag.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0