Tack Citek...

Ibland då tackar jag Gud och ibland tackar jag CITEK.
Idag då tackar jag CITEK ;)

En timme senare och nu är badrummet så rent att man kan äta direkt från golvet.
Varsågoda, kom gärna på middag i helgen ;)

Så kom jag precis ut från sonens rum.
Skulle rydda lite till där, prylar på skrivbordet och sådant...
Krash, krash, krasch.
Vad fan???
Jag tittar på golvet och där ligger MASSOR med små makaroner.
Över typ, hela golvet som jag trampat sönder.
Och på skrivbordet.

Aha, då förstår jag varför det SMUSSLADES härom dagen när jag såg att dörren var stängd till sonens rum.
Jag öppnade och frågade :
Vad gör du ?
Fick till svar :
Jag experimenterar...
Ok, sa jag och stängde dörren.
No more questions asked.
Och det var ju dumt, så här i efterhand ;)

Då förstår jag idag, vad DET EXPERIMENTET gick ut på.
Något som involverar makaroner.
Synd bara att han inte kunde experimentera ut dom i soppåsen sen.
Dammsugare fram, suck.

Så till GT idag.
Och FEM-frågorna.
Idag var ämnet " Vad tycker du om att äta när du går på kalas? "
Dom flesta svarade det vanliga :
Tårta.
Bulle.

Men EN liten paragrafryttare svarade :

" Helst något NYTTIGT.... "

Vad är det för TRAMS?
När man går på kalas äter man väl inga NYTTIGA saker?
 Då är det ju inget KALAS.

Kalas är ju lika med :

Kanelbulle.
Ambrosiakaka.
Lintzertårta.
Apelsin & Chokladmuffins.
Syltkakor.

Kalas = nyttigt.
Baah, säger jag då lite stöddigt och fnysigt!

Nä, den där tanten som ville ha NYTTIGA saker på sitt kalas eller när hon går bort...
Hon kan inte ha många vänner hon!
Stackars tantkompisar säger jag bara...
Jag som alltid har för vana att ta med mig så mycket SNASK som möjligt när jag går bort.
Jag hade nog fått tagit med mig ett helt bord fullt med kakor & bullar till den tantan.

" Helst något nyttigt ", jag smäller av.
Ät med måtta men blanda GÄRNA, det är min filosofi det.
Efter ÅR av EGENSTUDIER...

Och dom studierna har jag ;) förresten BELÄGG för...
Hörde på nyheterna härom dagen att det där med  " OLIKA BANTNINGSMETODER " det är bara BULLSHIT!
Visste jag väääääl.

Amerikanska forskare har forskat på en grupp människor i fyra år.
Atkins hit & Gi-dit...
Helt verkningslöst.
Det som hjälper allra bäst är ATT DRA NER PÅ MÄNGDEN mat...
OCH RÖRA på sig.
Punkt.

Man kan ÄTA ALLT, men med måtta, så är det bara.
Och som sagt, efter år av egenstudier så har jag kommit fram till samma forskningsresultat som dom på Harvard.
Eller vart dom nu hade forskat fram den där slutsatsen ;)
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0