Aldrig go´natt...

Mitt arbetsrum lämnades i kaos när jag gick och la mig igår...



Symaskinstillbehör, tyglappar, tyg, trådrullar, rörtång, massor med grejor lämnade jag bara rakt upp och ner.
Brukar jag aldrig göra, upplysningsvis!!!!
Men jag var så trött...

Våra vänner var här och fikade innan dom stack till Våreleden.
Vi stannade kvar hemma.
Klockan 20.30 när dom åkte, var jag så trött att jag inte ens orkade virka.
Jag såg inte vad jag gjorde en gång.
Var på väg i säng.

Så skulle jag bara kolla en grej "inför idag "...
Dvs kolla lite mönstersömnad på maskinen, som skulle kunna passa min "snodda idé ".
Jag plockade fram symaskinsmanualen från 1968 och började läsa på.
Blev SÅ HIMLA sugen att BARA testa lite, så jag klippte till en lapp och testade...

Blev ju jättebra, hm.
Måste testa "det där" också...
Fler lappar, fler mönster.
Och den där tröttheten fanns kvar, men DJUPT undantryckt för experimentlustan.

Tiden tickade iväg och jag som hade haft målet att försöka hålla mig vaken till ÅTMINSTONE kl. 21.00...
Var WAY PAST BEDTIME...

Sambon tittade in i arbetsrummet efter några timmar och sa :
" Tänk...
Det är så TYPISKT dig att så fort du sätter igång med någon nytt PROJEKT, så blir du besatt och kan inte sluta.
Hur trött du än var innan du började... "
Så sant som det är sagt.

Det lustiga var, att när jag skulle göra ett litet "mellanspel ".
Gå in och tvätta ansikte och borsta tänder...
Då kunde jag knappt stå rakt av trötthet.
Så fort jag satte mig vid symaskinen var jag PIGG ( nåja, exalterad ) igen.
Och kunde hålla mig vaken.
Är det mysko eller är det MYSKO?
Jag bara undrar.
?

Tittade på klockan och den visande 22.30.
Ok, tänkte jag, till 23.00 skall jag pyssla till, sen MÅSTE jag hoppa i säng.
Nästa gång jag tittade på klockan var hon 23.45!!!!!
Då släppte jag allt och gick och la mig.
Omedelbums!
Därav ett stökigt arbetsrum.

Aldrig Go´natt, när jag blir Besatt ;)

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta en liten morgontur eller skita i det...
SEN blir det SY för hela slanten idag!!!

Och...
Jag har funderat på det där med EXTRAJOBBET.
Har i princip bestämt mig för att TACKA JA!
Jag är bra mycket mer sugen på detta än det andra jag fått erbjudande om.
Tror inte att det blir så mycket jobb visserligen, men någon gång då & då...
Passar mig utmärkt :)
Jag har haft VISSA PLANER förut och dom faller SÅ VÄL in i vad detta skulle innebära!
Faktiskt...
Mer än så säger jag inte ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0