Bibblan...

Sonen och jag har haft MYSEFTERMIDDAG :)

Vi har varit på bibloteket och lånat böcker som sonen kan läsa SJÄLV...
FRAMSTEG...
Sonen har precis lämnat stadiet :
Gud vad det är jobbigt att läsa.
Och gått in i :
Det är skitkul att läsa, OM det är rätt bok...

Han har blivit HUNGRIG på böcker :)
Extra tur att vi hittade den tredje boken i en serie som han läst 1:an & 2:an i.
Kanoners.

Så ville han gå och ta en fika, eller varm choklad i hans fall.

Ok, sa jag, ska ta G:a Vinäger, trädgården var öppen och allt.
Nej, vi går till Bageriet sa sonen.
Nej sa jag, som har tröttnat på SUR personal där...
Vi tar Rosas Café då?
Nej, jag vill till Bageriet, sa sonen.
Ok, vi knatade iväg till Bageriet.

Och så ångrade jag mig när vi kom dit, för det gick inte att sitta ute där, det blåste för mycket :(
Dom andra hade innegårdar med vindskydd.
Bageriet var värsta blåshålet.
OCH...
När jag beställde kaffe till moi och choklad till sonen var det samma, trista, SURA min från tjejen bakom disken!
Hallå, var TILLMÖTESGÅENDE och LE lite lilla gumman, ville jag säga...
Nä, jag känner mig färdig med Bageriet för ett tag nu.
Jag vill gå där dom har trevligare och gladare personal, faktiskt.

Om jag ska ta ett bra exempel på trevlig personal, men OMYSIGT plejs...
Så skulle jag vilja säga Märta´s.
Inte så mycket MYSFAKTOR där som sagt, men jag har ALDRIG fått ett surt eller uttråkat BEMÖTANDE där.
Dom är alltid glada och HURTIGA.

Så var jag och shoppade härom dagen.
Babykläder.



Till nytillskottet i släkten.
Lite somrigt, gulligt, fräscht.
Gillade den i mitten bäst, små sniglar med prickig skal.
Helst ville jag BARA köpa lite 70-tals inspirerade kläder men man vet ju inte vad mor & far tycker.
Dom kanske är lite mer " konservativa" och vill ha mer vanliga killkläder.
Nu får dom både och.

Så kan jag bli sådär sentimental och tycka att det skulle vara mysigt med en bebba igen.
När jag ser kläderna.
Och när jag håller i små bebisar...

Men som jag skrev härom dagen, när jag var med min höggravida kompis på glasspromenad.
Pust, stånk, foglossning, stödstrumpor och gud vet vad...
Huvva...
Då blev jag vaccinerad med ANTI-BEBIS-VACCIN ;)
Ha bebis, gärna.
Gå och vara gravid & föda...
NEJ tack ;)

Jag kanske ska göra som HOLLYWOOD STJÄRNORNA och adoptera en bunte barn.
Eller skaffa en surrogatmamma i Ryssland, plantera in mina ägg och sambons...
Slippa hela GRAVIDITETEN och få ett biologiskt barn ändå.
Om jag hade pengar ;) ;) ;)

Men vi får se, man ska aldrig säga aldrig.
Nu ska jag fixa kvällsmat till sonen och sen får vi gäster.
Jag ÅTERKOMMER.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0