Hemma!

Igår blev det inget inlägg...
Ovanligt för att vara jag, men jag hade FULL FART igår innan jobb, så jag hade inte tid.

Bl a blev det en balkongstädning på framsidan.

" Las Palmas-balkongen" på baksidan behöver man aldrig städa, den sköter sig själv.
Tack & lov.
Men framsidan skurades igår och möbler togs upp.
Allt för att det är fortfarande så satans kallt ute att man inte kan sitta ute i trädgården.
Utan " Mounteverest-overall "...

Balkongen däremot är varm och go´, så där kan man sitta och LÅTSAS att det är varmt utanför...
Vilket det som sagt inte är...
Isbjörns- & Pingvin-kyla råder fortfarande.
Burr.
Men nu kan det vara kyligt och vi kan sitta ute och fika iallafall.
Hurra!

Så ringde telefonen när jag kommit till jobbet.
Sonens pappa.
Han undrade om sonen kunde vara hos oss i helgen för dom skulle till fastlandet.
Sonen ville INTE följa med.
Sonen ville vara hemma och FIRA MELODIFESTIVAL ;)
Och så ville sonen komma på fredagskvällen så han skulle slippa gå upp så tidigt på lördagsmorgonen.
Okidoki, sa jag och ringde sambon.

När det blir så här blir jag ju SUPERGLAD, all extratid med sonen gör mig happy, happy, happy...
Men igår var jag ju på jobbet.
Då fick jag otrolig hemlängtan och ville bara hem och vara med sonen.
Det känns som tid på jobbet blir bortslösad liksom.
Han är extra hos oss och jag är inte hemma.
Men, natten gick snabbt och nu är jag hemma :)

Jag SLÄNGDE mig på sonen och kunde inte sluta pussas.
Han blir MER ÄN LOVLIGT irriterad.
" Sluta KLÄNGA på mig mamma! "
"Sluta pussas, jag blir TOKIG på dig! "
" Ååååh, du är så jobbig! "
Bara för att nämna några klagomål ;)
Men vem BRYR sig???
Inte jag iallafall.
Jag pussar på ändå ;)

Så har jag faktiskt blivit LITE solbränd...
Inte mycket om man jämnför med " Larssons-standard " men helt ok ändå...
Utan att ha fått utslag :)
Det är väl vardags-ute-gåendet som satt sig som LITE FÄRG.

Fast...
Bara för att berätta HUR PASS känslig min hy är...
Så kan jag berätta att det där " sol utslaget " jag fick när Miss Sophie & jag var och fikade på Bageriet...
För 16 dagar sedan...
Har fortfarande INTE läkt ut!!!!
Det är då man märker att detta är en hudsjukdom och inte EN FINNE!
Den blev ju stor som en enkrona och nu är den som en liten, liten finne som fortfarande vätskar.
Så jag gissar att det tar 2-3 veckor till innan den är helt borta.
Läskigt alltså, jag är glad att jag bara fick EN!
Gäller att passa sig.

Ikväll blir det Melodifestivale-fest med vänner och barn.
Hurra, jag längtar.
Bästa kvällen på året ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0