Inge gnäll men...

Nu ska MAN/ jag inte gnälla va...

Men jag har fått tagit en liten PAUS...
Från stolen under parasollet i trädgården!

Det är ju lite VARMT om man säger så.
Lite VÄL varmt kanske.
Jag satt och stickade och kände mig lite yr i huvudet faktiskt.
Lite vätska och lite kaffe så ska det nog ordna sig.

Jag började dagen med en motionsrunda.
Klockan 8.30 gav jag mig av och hela stan var DÖD!!!!
Som jag skrivit så många gånger förr :
I LOVE IT!

Söndagsmorgnar är rena rama FESTEN för en EREMIT som mig.
Tyst, folktomt och VACKERT!
Jag gick 5 km och sprang 5 km.
DJÄVLIGT VARMT kan jag säga!!!!!

Jag svettades som en GRIS!
Men...
Det bästa av allt var att när jag på hemvägen gick i Studentallén, så ser jag hur dom vattnar gräsmattorna i Botaniskan.
Jag gick in och ställde mig mitt i "vattenvattnaren", fick en dusch och blev AVSVALKAD!
Det var helt ljuvligt.
Så drog jag JÄRNET hem.

Det lustiga var att det tog mig kanske 10 minuter hem från Botaniskan, och jag var SNUSTORR!
Snacka och värme.
Städ på det.
Och sen förflyttade jag mig ut i trädgården.

Vi ska grilla och fira mamma.
Fast present får hon imorgon när sonen kommer.
Det blir en syrénbuske som vanligt, så hon kan fylla på i raden ut mot vägen :)
Men idag blir det bara grillat och färskpotatis!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0