Inte mitt bord :(

Idag, under min motionsrunda på 1 timme & 15 minuter...
Hann jag med att höra Alexander Rybak och " Fairytale "FYRA gånger.
Han är rykande HET om vi säger så :)

Och så kommer troligen radiokanalerna spela sönder låten fullständigt.

Så till slut ...
Kommer man antagligen känna sig som den elake TROLLKARLEN i MORDOR, som vill döda den dansande, fiolspelande Hobiten.
Men än så länge DIGGAR jag ;)

Dagen började superbra här.
Glatt humör efter en trevlig kväll.
Sonen åkte till pappa igen.
Jag stack ut på en motionsrunda.
Satte igång med en liten städning innan jobb.
So far so good...

Så ringde telefonen.
En person jag är BEKANT med ringde.
Och ville PRATA AV sig...
Det vill säga SKVALLRA.
Och FRÅGA...
... på det allra FULASTE sätt jag vet.
Särskilt när man inte UMGÅS utan känner varandra via andra.

Och innan jag skriver vidare så vill jag POÄNGTERA att jag sa ifrån att jag tyckte att det var HELT IDIOTISKT att ringa mig och komma med denna information.
Och fråga MIG vad JAG visste.
Jag visste inte ett skit.
Och OM jag hade vetat så hade jag verkligen inte tänkt att dela med mig till personen i fråga som ringde.

Jag må ha fått en fiende på köpet, men det skiter jag HÖGAKTNINGFULLT i!
För det faller onekligen tillbaka på den som ringde.
Och hör jag ett enda litet KNYST om MITT otrevliga beteende, så kommer jag verkligen inte BANGA för att tala om för folk i vilket syfte vederbörande ringde.
Min rygg går fri!

Bara så du vet, du som ringde, i ALL VÄNSKAPLIGHET.
Fy faaan!

Så fick jag höra INFORMATION som gjorde att mitt humör exploderade samtidigt som jag kände NEJ...
Mitt innre sjönk ner i skorna.
Detta VILL JAG INTE VETA.
Detta är inte MITT BORD...
Håll mig utanför TACK.
Men tyvärr.
Nu vet jag något.
Och frågan är vad gör jag nu?

Förra veckan tog jag tag i en SAK som berörde närstående till mig.
Något som jag har stått vid sidan och varit åskådare till.
Det gick bra, och det har kommit positiva saker som följd.
Förhoppningsvis fortsätter det så.

Jag kände mig på något sätt lättad och renad av att ha gjort den här SAKEN.
För även om man inte alltid är inblandad själv, så mår man dåligt när det går åt helvete för människor man älskar.
Jag kände mig som sagt lättad och glad.

Så får jag höra det här.
Och min dag kändes FULLSTÄNDIGT pajad.
Det är inte mig det berör men " NÅGON " jag känner.
Min hjärna går just nu på högvarv.
Jag vet inte åt vilket håll jag ska vända arslet :(
Jag blir så FÖRBANNAD att jag svarade i telefonen.

Jag blir förbannad att jag vet NÅGOT om NÅGON!
Tänk om NÅGON får reda på att jag VET?
Och blir vansinnig för att jag inte sagt något.

Som sagt...
Jag hade mer än GÄRNA sluppit denna SKIT som dumpades i mitt knä!
Jag bor i en liten stad.
Jag uppför mig därefter.
Jag skulle önska att ALLA gjorde det.
Men så är icke fallet, tydligen.

Medan jag skriver detta så har jag redan bestämt mig.
Jag kommer så snabbt som möjligt ta upp detta med DEN det berör.
Lika bra det.
Så personen i fråga, får städa undan sin egen skit.
Annars kommer jag må skit och springa och gömma mig för umgänge med personen i fråga.

Men en sak vet jag...
Jag kommer INTE BLI POPULÄR.
Men då har jag sagt vad JAG vet, och tycker, iallafall.
Och kanske får en bättre sanning än den som serverades idag.
Tills dess TIGER JAG som muren.
FAN och IDIOT, vill jag bara tillägga.
Och det står jag för!
För jag gissar att den det berör, läser mig blogg.

Nu ska jag snart hoppa i duschen och sen är det jobb.
Jippie :(
Jag kommer verkligen dit i min " Gladaste Kostym ".
Not.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0