Lill-Korpen.

Min dag började 06.55.
Med SMATTRANDE REGN mot rutorna.
DET ÖSTE ner regn...
Blåst.

En gutta hopp tändes...
Skulle jag kunna ha sådan tur att vi inte skulle åka och tjoa runt i skogen idag...
Nej...
Den turen hade jag inte.
En timme före avfärd sprack himlen upp och blev så DJÄVLA BLÅ att det stack i ögonen och solen LYSTE ;)
Hipp hipp blääää ;)

Klädda för skog och med gummistövlar på, drog vi iväg.
VOK-Stugan i Follingbo.
Miljarders med hurtiga, glada, Lill-Korpen barn och föräldrar ;)

Vi hittade vår lilla grupp och männen i församlingen körde lite taktiksnack med ungarna, typ :
" Ingen kommer ihåg en tvåa... "
" Vi vill se bättre tid än förra året... "
 ( Dom vann för övrigt förra året )
osv...
Ingen press där inte...



Vid starten...



Sonen i sin FAVORITTRÖJA, blå & grårandig (från Norge ;), ses längst till vänster.



Var jag glad att jag tagit GUMMISTÖVLAR på mig???
Jepp, för KLAFFSIGT VÄRRE, var ordet för dagen.



När killarna startat gick vi upp mot målet.
Förra året hade föräldrarna knappt hunnit upp till målgången, för dom sprang VÄLDIGT snabbt tydligen.
När vi kommer till målet står SYRRAN och delar ut medaljer.

Tjohoo, sa jag :)
"Vad gör du här, sa hon, och skrattade... "
Hrmph, jag stöttar mitt barn i hans IDROTTSUTÖVANDE, sa jag.
Vad gör du själv???
Hur fick du det här glamorösa jobbet som MEDALJUTDELARE???
" Ja, säg det, sa hon, hur jag lyckades hamna i det här, har jag ingen aning om... "



Barn som är på väg i mål.
Inte våra dock...



Det var smockat med folk, minst sagt.
Vi fick gå ca en km från där vi hade parkerat bilen.
Det var TJYVTJOCKT överallt.



Här springer dom i mål.
På ca 8 minuter tog dom sig runt 2 km.
BRA!!!!



Så blev det vätska och macka.
Och en välförtjänt kexchoklad :)
OS nästa, perhaps ;)

Jag undrade sen vart pengarna tog vägen.
Den STORA vinsten.
Pengarna sätts nog in på kontot, as we speak, trodde en förälder...
Förhoppningsvis.
Jag har inte kollat ännu men jag ska ;)

På väg hem så blev jag avsläppt vid Reno-kiosken.
Tänkte ta mig en promenad hem.
Mötte en kär, kär vän vid Sundvallshörna.
Det blev en spontanfika på Märtas.
Så promenerade vi vidare åt varsitt håll efter det...
Ikväll har vi kompisar på besök.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0