Lilla Huset...

Jag vaknade tidigt som tusan idag.
Trots att jag inte kunde somna igår.

Men känner mig rätt pigg ändå.
Fast ser ut som ett vrak ;)

Startade morgonen med kaffe, överbliven rabarberpaj och "Lilla Huset på Prärien".
Kan väl knappast bli bättre.
Nop.
Och varje gång jag ser "Lilla Huset på prärien" blir jag så förvånad att dom ser så unga ut!
Charles, Caroline, Mrs Nelson och alla dom andra vuxna som var med i serien.

När jag var liten och såg "Lilla Huset" så såg ju dom STENÅLDERS UT.
Dom var SKITGAMLA.
Men det var dom ju verkligen inte har jag upptäckt nu.

Och lika förvånad blir jag varje gång varför den där yngsta tösen, Carrie, i barnaskaran "Ingalls" var med...
( Ja, jag ser faktiskt Lilla huset från & till, kan jag avslöja.
Som en liten NOSTALGITRIPP. )
Hon var ju inte direkt en NATURBEGÅVNING som dom andra barnen som spelade i serien.
Duka fram en tallrik hit & dit, det var ungefär allt hon fick göra.

Nä, så här har jag suttit och GÖTTAT mig med paj och "Good old american-famlijevärderingar-och-moralkakor-staplade-på-rad" på morgonkvisten ;)

Det var Lilla Huset, Macahans, Cosby och Dr Quinn som man verkligen kunde lite på "förr i tiden" att ge en GODA VÄRDERINGAR.
Herregud så bra & präktigt det var FÖRR på tv.
Nu är det bara BLOD-VÅLD-SEX-och-ANNAT-SKIT som gäller.
Hej då VÅLD och välkommen tillbaka GODA MORALPREDIKNINGAR ;)

Tur det finns REPRISER så man inte tappar bort sig helt i nutidens KASSA liv & leverne!!!!

Lilla Huset ROCKS!

Nu ska jag hoppa i duschen.
Sen ska jag klä mig FINT :)
Så ska vi hämta sonen och så blir det KONFIRMATION!
Jag återkommer.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0