Seiern är vår, seiern är norsk...

Jahapp...
Sverige kom inte långt.
Eller jo, vi kom LÅNGT BAK...
Skulle man ju kunna säga :(

Här vart det UMGÄNGE med festivalen som tema.



Folk & snacks...

Det fälldes en hel del kommentarer, bl a :

" Gnidlimpa... "
Fiol.

" Näbbjagare "
Myggjagare, (skor).

" Skottkärredansen "
Norskt dansmove.

Ja, och en hel massa andra STOLLIGHETER som fick mig att jobba med skrattmusklerna i magen...



Sverige...



Och Norge , längst till vänster på bilden...
Med knutna nävar...
Satt och såg VÄLDIGT SKEPTISK ut till vårat bidrag till Eurovision Song Contest ;)
Och gjorde någon konstig GEST när Malena sjungit klart.
Hm ;)



Så till den ryske, manlige programledaren...

Herregud...
Han lät som Mr Bean blandat med Kermit i Mupparna!!!
Vi skrattade så vi tjöt så fort han öppnade munnen.
Vilken accent dom där ryssarna har när dom ska prata engelska.
Det låter inte klokt.
Han inne i "Greenroom" var katastrofalt rolig...
" Kreeeemroom "



Så efter en låååååång omröstning.
Som var OLIDLIGT spännade...
Not...
Så vann NORGE!!!!
La DEN Swinge ;)
Eller hur var det nu????

Omröstningen räddades dock av Shirley & Edward.
Alltså deras kommentarer var ju hur kul som helst!
Antingen var dom på lyset...
Eller så var dom så trötta att dom bara ville att eländet skulle ta slut.
Men såååååå kul!
Nästa år får dom komma hem till min soffa och kommentera härifrån.

Norge vann alltså.
Jag hejade ju faktiskt på Norge också för jag tyckte den var bäst.
Men...
Så råkar jag ju ha TVÅ NORRMÄN i släkten...
Och dom RÅKADE vara HÄR...
Då blev det FESTLIGT VÄRRE.
Som grädden på moset är det ju " 17 Maj " idag också.

Det planerades ÄREVARV på Stora Torget.
Skottkärredans.
Norska flaggor på bilens sidospeglar.
Norsk flagga på Björkis.
Folkdräkt ;)
Och en hel rad TOKIGHETER...

Jag GÄSPADE.
Ja, ja kul att NI VANN.
But don´t rubb it in, är ni snälla...
Värre blev det...



The Crazy Norweiganman fra Oslo...



Jepp, hurra, Norge vann...



Stilig pose, graciöst...



Ingen som vill fira med mig????



Hallå, stanna, snälla...
Någon?
Lite kul är det väl ändå att Norge vann?
Vi är ju GRANNAR för tusan ;)



Jag ger upp.
Visby sucks.
Visby är ÖKEN.
Ingen vill fira med mig.
Snyft.



Nej men se...
Helt plötsligt fick sambon på sig FIRAR-HUMÖRET och bestämde sig för att hänga på SEGERYRAN!
Seiern är vår, seiern är vår!!!!!
Norska STATOIL i bakgrunden, så är bilden komplett.

Ja, ja, GRATTIS då Norge.
Det var utklassning och ni var bäst.
Men inget TJAT om detta nu.
Pliiiiiis ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0