Stackars Postis...

Stackars Postis...
Drabbad av PMS-HÄXANS VREDE!

Morsan ropade i trappen :
" Madeleine, kom och titta här...
Du har fått brev och det är UPPSPRÄTTAT!!! "

Vad i...
Tänkte jag, och sprang ner.

Joho minsann...
Mitt brev, ett mönster jag köpt på Tradera var UPPSPRÄTTAT!
Djävlar, nu ska jag PLOCKA den där POSTISGUBBEN när han gjort klart svängen på Gotenhovsgatan och kommer TEBAKS...
Jag gick ut, som värsta FLISAN HERSELF, och ställde mig och LURPASSADE vid staketet.

( Flisan, våran döda hund, som hatade ENDAST brevbäraren och alltid ville SKRÄMMA SKITEN ur honom ( den vi hade då; )och därför alltid stack iväg som en raket när Postis kom och TOKSKÄLLDE... )

Postis kom tillbaka och jag ropade :
( Argt ;)
Hallååå...
Ursäkta, kan du komma hit ett tag...
Han kom.

Eeeh, du titta här...
Du var precis och lämnade det här brevet för en liten stund sedan, och det var UPPSPRÄTTAT!!!
Hur kan det komma sig?
( Obehaglig stämning )

Postis tittade...
" Eeeh, det vet jag faktiskt inte...
Det var nog inte uppsprättat när jag lämnade det, det såg helt ut. "

SÅG helt ut kanske, sa jag, men det var det inte.
Det ser ut som om någon har öppnat det med RAKBLAD, för det är inte en flik eller trasigt alls i kanten...
Det var ÖPPNAT!
Nu var det visserligen inte något " känsligt / viktigt " brev utan ett mönster, men ändå...
Tänk om det varit ett viktigt brev.
??????

" Mmmm, sa Postis...
Ja, jag har inte öppnat det iallafall, och jag vet inte vem som öppnat det...
Himla konstigt alltså. "

Mmmm, himla konstigt HÖRRU-DU-DU, sa jag, ANINGENS vasst och sarkastiskt...
Vi får hoppas att det INTE HÄNDER IGEN, sa jag PMS-igt...

" Mmmm. det hoppas jag också, sa Postis... "

 Och DROG snabbt som tusan iväg på cykeln till nästa RÄDDANDE BREVLÅDA.
Först Flisan och nu JAG.
Postgubbarna & Postgummorna har det inte lätt här på Söderväg 30.
Nu ska jag till jobbet och jobba.
Ses i morgon.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ojdå, hoppas att brevbäraren har hämtat sig ;)

Vilka snygga bilder och snygga sjalar du har fått till, jättekul, och hoppas att du får sälja riktigt bra!

2009-05-26 @ 08:53:37
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha...

Ja, stackars Postis...

Tror det var en vikarie dessutom för det var inte vår vanliga.

Antar att han hade ett och annat att säga om mig vd lunchen ;)

Och TACK ang sjalarna!!!!

Jag hoppas oxå att jag får sälja lite på nätet.

Hemma går det ju bra så det är bara att hålla tummarna nu när man ska ut på "den STORA marknaden" ;)

2009-05-26 @ 11:11:04
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0