Ute hela dagen.

Vi har varit ute hela dagen.

Sambon och jag kunde snabbt konstatera när vi såg Tv4 Nyheterna att meterologen stod och ljög...
16 grader nu, ute...
Inte direkt skulle jag vilja säga.
16 grader är KALLT!
Vi har inte ens ljummet ute nu, det är varmt.

" Fan, det där stämmer ju aldrig när dom visar väder och temperatur här, sa sambon. "
Jag kan bara hålla med.
Mamma och jag kollade termometern klockan 15 idag, i skuggan...
Den stod på 26 grader!
Som sagt i skuggan.
Med en mild vind.

Enligt tv så har det " bara " varit 20 grader idag...
Var då undrar jag?
Det har ju kokat ända sedan imorse.

Vem fan kommer med dom uppgifterna undrar jag?
En väderdator förmodligen, men inte en speciellt BRA väderdator ;) kan man ju konstatera!

Det blev grillning också.
Tyvärr ingen färskpotatis!
Men det gick bra ändå.
Gott så in i bängen, men jag hade lite för lite kött.
Jag blev inte riktigt mätt.
Både mamma och sambon erbjöd sig av sitt, men det gick ju inte.
Båda hade marinad och mamma hade dessutom kyckling.
Salt, salt, salt.
Jag tog lite mer potatis istället.
Inte lika gott men mättande.

Och när jag ändå är inne på det där med saltet.
Jag har nu varit tablettfri i snart TVÅ VECKOR!
Och huden är så FIN!
Jag blir så glad samtidigt som jag säger "peppar-peppar. "
En av mina bästisar sa:
"Du har så fin hy nu att jag nog aldrig sett dig ha så fin hy, NÅGONSIN. "

Åjo, sa jag, men det var så längesedan jag hade så här fin hy, att MAN glömt bort hur jag såg ut förut ;)
Förutom när jag tog bort halsmadlarna och SVALT förstås.
Då åt jag ju typ INGET och hade superfin hy!
Men man kan ju inte SVÄLTA jämt ;)

Nyss ringde sonen och sa GRATTIS på morsdag!
Bättre sent än aldrig ;)
Inte för att jag väntat HELA DAGEN på att han ska ringa...
Nä´rå.
Tur att hans pappa påminde honom :)

Ser Caroline af Ugglas på tv nu, hon sjunger med Rikard Wolff.
Två ULTRA KULTURELLA babes, sjungades ABBA.
Kul!
Caroline är så himla snygg tycker jag!
Jämför man med dom andra spacklade NIPPERTIPPERNA, så kan jag som vanligt säga :
Less is MOORE!

Snart är det min "Soon-to-be-BÄSTIS" Di Leva också!
Han har en LJUSLILA kaftan idag såg jag.
Jag har inte hunnit använda min ännu.
Men snart så.
Me + Thomas = Sant ;)
Sticka lugnt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0