Lilla Städféen.

Marie-Louise & Marlene i mitt hjärta.
I love dom där städtanterna ;)

Jag skrattar ihjäl mig när jag ser dessa två roliga kvinnor på tv.
Hur sköna som helst.
Marie-Louise kallade en skopmaskin på återvinningsstationen för  "Dront" idag.
Ättikan och bakterieproven var med som vanligt.

En massa underbara MINSPEL och förvåningar bjöds det också på som vanligt.
Och Marie-Louise gör mig så fnissig när hon sitter och vaggar och himlar med ögonen när hon pratar.
Tänk om hon kunde vara min mamma ;)
Hon ser ut som ett litet troll.

Och...
Ett golv som hade tvättats skulle få lite extra glans...
Då rekommenderade Marlene en ½ liter vatten och en ÄGGULA!
Jag kände mig lika skeptisk som paret, som var kvällens "Lortgrisar" ;)
Det kändes ganska OFRÄSCHT faktiskt.
Då hade jag hellre skippat glansen.

En MOTIVATIONSCOACH dök upp.
Hur töntigt som helst.
Med WHITEBOARD och punkterna redan uppskrivna.
För att få paret att bli motiverade att fortsätta städa och hålla ordning när "Rent Hus-damerna" försvunnit.
Vilken gäspning och töntfaktor.

När programmet var slut och paret fick komma hem och se sitt nystädade hem och blev jätteglada...
Sa Marie-Louise att hon kände sig som en Fée.
Lilla Städféen kanske ;)

Jag har dessutom ett förslag...

Kan inte han som är kommentator / speaker i " Rent hus " söka jobb på Kanal 5????
Tänk om han kunde vara speaker i S.O.S Gute.
Jag skulle DÖ AV LYCKA :)
Och förmodligen DÖ av skratt.
Tänk er hans vassa, roliga, snabba, kommentarer om Brandis-Smurfarna när dom LAJAR runt i rutan!
Det hade varit en HÖJDARE!
Jag ska nog skriva ett mail till Kanal 5 och tipsa om " ett nytt grepp " var gäller SPEAKERIET till denna säsong.
Det måste bli lite EDGI & roligt.

Jag kan ställa upp ;)
Jag skulle vara perfekt.
Jag ska nog anmäla mig.

Förresten såg jag Sivert / Tränings-Smurf på Atterdags häromdagen.
Han stod vid delikatessdisken och väntade på...
Mat ;)
Närmare bestämt Plockmat / Matplankor...
Ni vet sådan där FESTMAT på PLANKA.
Typ rostbiff, pickels, lax, skinka, ja ni vet.

Jag stod på håll och SPANADE.
Fnissade tyst för mig själv och min sjuka humor ;)
Han fick maten på en rullvagn.
Och jag ville SÅ GÄRNA...
Jag ville SÅ GÄRNA smyga fram och säga:

Jaha ja, FESTMAT minsann...
Ska det KALASAS på brandstationen IGEN?
Eller som vanligt, kanske jag borde säga.
Nudge, nudge, hint, hint, yuo know what I mean ;) ;) ;)

Men det gjorde jag inte.
MEN jag var bra djävla nära.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0